Dag 4 - Hur började mitt häst intresse



Hur började mitt häst intresse

Ska jag vara ärlig var det tack vara pappa som mitt hästintresse började, visste tyckte jag väl de var fina och så fick jag och min syster skritta runt på en inhyrd D ponny tror jag det var som hette Pepsi, men inte mycket mer.

När jag var åtta år tyckte pappa som kände Jana (som på den tiden drev Karlshamns Ridklubb, även kallat Janneberg) Att jag och min syster skulle börja rida. Sagt och gjort, kommer även ihåg när vi skulle till ridskolan första gången låg min syster i hallen och grät och ville inte rida. Mamma frågade varför och ungen snyftar fram "Jag kan ju inte baka tårta om jag trillar av" haha :p
Det ända jag kommer ihåg från första gången var att jag red en skimmel som hette Andorra, senare under min ridskole tid blev Corinth eller Kurre som vi kallade honom min absoluta favorit. Han var hästen som inte gjorde någonting om ryttaren var för lat. Jag vet inte hur många gånger han sprang in i mitten och bara parkerade där med ett antal olika ryttare. Men min favorit var han allt :)
Han var i alla fall ett russ född runt 1975.

Året jag skulle fylla nio tyckte pappa att det var dags att skaffa häst eftersom vi faktiskt hade stall hemma, sagt och gjort, vi köpte Smulan. Läs "http://fritzzjavel.blogg.se/2011/january/dag-2-min-forsta-hast.html"

Kanske inte jätte smart att köpa en helt outbildad häst när man bara  ridit ett år på ridskola men vi har alltid tagit hjälp av rutinerade om något har krabat och det har ju faktiskt blivit bra till slut! :)
Och en stor hiss till min knatte tränare Petronella Pettersson utan henne hade det aldrig gått, hon la ner hela sin skäl på oss, gick och krattade efter hinderna så vi skulle se hur rakt vi red och massa sånt!

Något som var lite roligt var att Jana sa alltid till pappa att det aldrig skulle bli någon ryttare av mig och hästintresset skulle försvinna eftersom jag var för rädd och feg när jag var liten. Min syster däremot kunde bli bra, meen, det var flera år sen hon tröttnade och slutade :p haha

Aja, det var väl så det började för min del :)

Lägger ut en bild från när laget vann andra omgången i div 2 i höstas :)
g



// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu har jag svarat på din fråga :D svaret finns på bloggen! :)

2011-01-21 @ 00:22:44
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: räkan

När sålde ni smulan sen och vart sålde ni henne?

Rönninge köpte ett litet russ som hette smulan och e kusligt lik din smulan. så tänkte om det finns ngn sannolikhet att det e samma? haha :P

2011-01-24 @ 17:27:47
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0