Dag 2 – Min första häst



Min första häst

Min första häst hette Smulan, jag var nio år och hade gått på ridskola ett år när pappa kom med idén att vi borde skaffa häst eftersom vi bor på gård. Sagt och gjort, någon gång under 1999 måste det ha varit tipsade några vi känner om Smulan. Eftersom hon bara stod någon kilometer bort åkte vi och provade henne. Jag har för mig att hon var född 1993 alltså var hon ca sju år. Hon var dock inte jätte mycket utbildad utan var riden i skritt, trav och galopp och säkert lite hoppad. Men hon var aldrig riden i form och hennes specialitet var att springa ut i hörnen på ridbanan och köra ner huvudet och "bocka till" så vi åkte över halsen på henne.
Även om hon kanske var lite för outbildad för oss så blev det henne för hon var ju faktiskt söt och kelen.
Hon var mycket pigg och i början fick jag hjälp av en något år äldre kompis.
Det var henne jag tävlade min allra första tävling, en knatte klass på 30 cm, första gången tror jag mamma ledde mig och de tre nästa red jag själv.

Ca ett år senare tror jag det var skulle vi köpa häst till min syster det ringde då en som hade en jätte snäll C-ponny, mycket tveksamma åkte vi och provade henne, Eliselunds Camelia ett brunt Welsh sto född 87.
Underbarare ponny får man leta efter så vi tog hem henne. Efter ett halvår insåg vi att hon faktiskt var för stor för min lilla syster så vi bytte häst helt enkelt.
Liksom Tobbe (Min nuvarande ponny) är Camelia en sån häst som gick rakt in i hjärtat för att alltid stanna där! En riktig klippa! Nu är hon pensionär hos en kompis som heter Jennie som köpte henne av oss.

Min syster och Smulan tävlade upp till LB hoppning med vinster och placeringar, lika så jag och Camelia. Vi hade även vinster och placeringar till och med LB.1 dressyr, vi blev även klubbmästare i båda grenarna ett antal gånger. Det var sällan vi kom hem från en tävling utan rosett, oftast med två.

Vi hade nog båda två i runt fyra år.
Eftersom det inte var jätte vanligt med digitalkamera har jag typ inga bilder på dom på datorn så det får bli bilder lånade från Karlshamns Ridklubb. Dessutom hittade jag inte på mig och Smulan.

Smulan & Jenny:
vdf
vsdf


Jag & Camelia:
 xb
vfd
vf


Haha, som vi såg ut på den tiden! Tänk dock att bilderna är tagna 2002 och jag är endast 12 år! ;)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0