Härliga kväll

Det slutade regna och blev rätt behagligt väder så jag bestämde mig för en kväll i stallet ändå. Jag provade rida Roxett med hackamor idag eftersom hon har varit stark i högerhanden. 
Jag måste säga att hon var riktigt, riktigt fin idag! Hon var lugn och gick i ett bra tempo och i en bra form, jag jobbade mycket på volterna med galoppen idag eftersom hon gärna studsar fram med för korta steg. Jag började med hennes svåra varv, ingen press utan en lätt sitts och lite "busridning" för att hon skulle få ett bra tempo och lite längd på stegen. Hon hade liiiite tendens till att "luta" innåt men överlag var hon superfin. 
Sen till det konstiga, när jag bytte varv till hennes annars enkla varv så gick det inte alls lika bra, hon gjorde istället som hon brukar göra i det andra varvet, hon vill inte ta stöd på yttertyglen utan böjer huvudet utåt och försöker lura mig till att ta stöd med innerhanden istället för ytter, hon var dessutom kort och studsig, efter några varv med lite ökad galopp runt hela fyrkanten blev det lite bättre och jag valde att avsluta och trava av henne. 
Lite lustigt det där med att byta sida, undra om det beror på hacket eller något annat, det får vi undersöka ^^


När jag var klar så spelade jag lite spel och hade det trevligt med några kompisar och nu blir det sängen för imorgon ska jag upp och jobba. 


// Frida FritZzJävel Lindblom ♥

Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0