Uttråkad snorunge!



Nu var det åter igen väldigt längesedan  jag bloggade, närmare bestämt ca åtta månader.

Det har hänt en hel del sen dess, låt oss börja med jobb delen. Jag blev ju färdig undersköterska i april förra året, sommarjobbade sedan inom handikappomsorgen, efter det var jag ledig i tre veckor innan jag började som timvikarie. 
I September 2012 fick jag ett vik i hemtjänsten i Asarum och där är jag även kvar än idag och trivs väldigt bra även om det är lite stressigt ibland :)
 
 
 
Tobbe är fortfarande i livet och går just nu på lösdrift i ett stall ute i Mörrum, och och promenadrids/ skrittas för hand när tiden finns där. Målet är att hitta någon bra medryttare som kunde rida och pyssla om honom några dagar i veckan :)
 
 
 
Roxett är utlånad till en familj i närheten som ska tävla och träna henne, än så länge går det jätte bra och de trivs med varandra.
I lördags skulle hon tävla här inne i stan så jag, Patrik och Emma åkte dit och skulle kolla, tyvärr var hon dock halt på framridningen så det blev ingen start. De misstänkte att det kunde vara en hovböld så det skulle kollas upp.
 
 
 
Just nu har jag fått min tredje förkylning för i år vilket är väldigt konstigt då jag nästan aldrig var sjuk innan jag började jobba i Hemtjänsten, och nu är jag sjuk ca en gång i månaden. Antagligen tar det väl lite tid för kroppen att bygga upp ett försvar då det cirkulerar många sjukdomar inom äldrevården. Att vi cyklar i alla väder är nog också en anledning.
Utöver förkylning och sjukdomar är det dock bra. När jag inte jobbar är jag i stallet, umgås med Emma och är ute och går med Gustaf och Malte i veckorna. På helgerna umgås jag med Patrik, festar, myser och träffar övrigt folk :)
 
 
 
Det var allt för denna gången, nu ska jag snora vidare och försöka vila mig frisk ;)
 
 

// Frida FritZzJävel Svensson ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0