Sjukt sugen

 
Till och från har jag faktiskt saknat tävlandet en hel del nu när Roxett är utlånad. I lördags var jag på Janneberg och skulle kolla när hon skulle tävla med Isabell men då var hon ju tyvärr halt. Men när man ser alla andra tävla kom verkligen suget tillbaka och jag har nästan blivit tokig så fort jag läst/ sett en bild/ film när någon tävlar.
Igår när vi var hos mamma och åt så startade vi en film från när jag tävlar och kan ju säga att jag blev sjukt sugen. Mest av allt tog det imot att se Tobbe, för mig är han drömponnyn, jag trodde aldrig att någon kunde ta min gamla ponny Camelias plats, men Tobbe har verkligen satt sina spår i mitt hjärta. Särskilt i slutet när han gick som häst, jag kände honom som handen i handsken, det var inte längre några krav utan allt blev roligare. Jag kunde slappna av och helt plötsligt kändes allt så perfekt och vi började placera oss bland stora hästar.
Nu går hjärnan i varv hur jag ska göra med Roxett när Isabelle inte ska ha kvar henne längre, ska jag ta hem henne? Ska jag sälja henne? Ska jag behålla henne? Som det ser ut nu är jag faktiskt sugen på att behålla henne och börja tävla igen, dock är tyvärr ekonomin det jag oroar mig mest för, har man egen lägenhet, bil, två stallplatser, tävlingar, träningar, m.m. så kostar det. 
Just nu går jag endast på ett vik på 60% inom äldrevården som tyvärr inte ger någon drömlön, i sommar kommer dock gå fyra veckor på 85% och fyra på 100% = lite mer pengar. Men sen till hösten vet jag åter igen inte hur det blir med jobb över huvud taget. Jaja, mycket att fundera på i alla fall.
 
  
 
 
 
// Frida FritZzJävel Svensson ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0