Mata slangar

 
 
Idag var det dags för de små ormarna att få mat igen, de matas med döda möss som förvaras i frysen som man vid mattillfället tinar i ett vattenbad.
 

Tänkte skriva lite kort vad jag tycker om att man matar djur med andra djur.
Just med ormar och möss ser jag absolut inget fel så länge musen gers död och att den avlivades på ett bra sätt. Det finns ingen lag, men det finns en rekomendation i Sverige att man faktiskt bör mata ormar med dött, dels för att det har funnits tillfällen där musen i ren panik har skadat ormen så pass att den fått livshotande skador eller till och med dött, sen är det självklart för att förhindra musens lidande också. Det finns dock de ormar som faktiskt inte äter dött av någon anledning, där tycker jag faktiskt det är okej om man matar med levande möss. 
Tänkler man efter är det ju faktiskt så det går till i verkligheten, hur många katter äter inte möss? Just katter är heller inte särskillt snälla mot deras byte utan leker gärna med det en bra stund innan den dödar det, men det tycker många är okej.

Sen är det ju faktiskt så att nästan alla hundar och katter får mat som innehåller andra djur eftersom det är det de äter i det fria. Det finns tydligen vegetarisk hund/kattmat, detta tycker jag däermot är mer fel så länge det inte finns medicinska skäll. Jag tycker inte det är en bra anledning att utfodra det endast för att husse/matte är vegeterian, h*n har valt det, det har inte djuren gjort.
 
 
 
 

// Frida FritZzJävel Svensson ♥

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Har lagt till dig med nu! :)

2013-03-27 @ 12:36:16
URL: http://www.horns.blogg.se

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0