Portnahully Toby

 
Idag började dagen med att åka till stallet för att fixa Tobbe. Började med att mocka lit, fylla vatten och lite så. Sen tog jag in och borstade honom en lång stund, helt sjukt vad hästen fäller. Hur mycket jag än borstar så kan man fortfarande nästan "dra" av hur mycket päls som helst. Men även han ska väl bli av med sin vinterpäls någon gång i tiden.
Sen tog jag ut och tömkörde honom lite på ridbanan, endast skritt men tränade på halter. Det gick faktiskt jättebra och tillslut slappnade han av och gick riktigt fint. Jag avslutade även med att hoppa upp och skritta lite på honom, jag höll mig på ena volten och red igenom volten hela tiden så jag bytte varv varje gång. Det funkar faktiskt väldigt bra på honom och han får en sån låg och fin form.
 
 
 
// Frida FritZzJävel Svensson ♥

Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0