Häst, häst, häst :)

 
 
Dagen började runt kvart i fem med att jag drack morgon kaffe med hjärtat innan han skulle åka till jobbet.
Sen gick jag och la mig igen och sov till klockan tio. 
När jag hade piggnat till lite körde jag ut till stallet och Tobbe. Jag började med att mocka lösdriften, både ta upp all ny skit men även så mycket det gick av den som har varit frösen men nu tinat upp.
Nästa jobb var att fylla vatten i alla hagar.
När "skitjobbet" var över tog jag in Fiisen och borstade igenom honom noga. Sen tränade jag faktiskt lite tömkörning på volt, man märkte att han var lite ringrostig då han inte har gjort det på över ett år men han började efter ett tag att söka sig framåt och neråt. Jag tränade inte jätte länge eftersom han för det första inte gjort det på länge, han har ingen jätte kondition och så ville jag inte ha honom på volt för länge i och med skadan.
 
När arbetet var färdigt fick han en snabborst sen ut i hagen där de fick sitt lunch hö.
 
Fiisen för något år sedan när han tömkördes på volt, nog kan han allt :)
 
 
 
// Frida FritZzJävel Svensson ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Sv; Haha ja det ska bli superspännande! :D Vad görs?

2013-04-08 @ 16:24:05
URL: http://alvac.webblogg.se

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0