Udda dressyrträning xD


Sen dess har det väl inte hänt allt för mycket, i söndags var jag och tävlade Roxett en 110 i Snappis, helt okej på framhoppningen men ett stopp på ettan och ett på tvåan inne på banan. Det värsta är att jag vet på ett ungefär varför det blir så men jag kan inte förklara och inte heller sätta fingret på exakt vad det är eller vad jag ska göra åt det, annars brukar jag alltid veta vad jag gör för fel när mina hästar stannar men inte nu :/

Sen på kvällen började jag på buggkurs haha men det var faktiskt riktigt roligt :)

I måndags skulle jag på dressyr träning med Roxett men när vi tog in henne från hagen var hon svullen i ansiktet, det började under, precis bakom mulen och fortsatte bak till halsen och upp på båda sidorna, jätte läskigt och jag konstaterade självklart att jag inte kunde rida henne.
Men så erbjöd Jenny att jag kunde rida Zlatan, hennes 5 åriga c ponny så det gjorde jag xD haha
Han var lite jobbig att komma upp på för han ville inte stå still men väl uppe var han världens snällaste och blev nästan lite för lat ibland. Visst var han lite "unghäst vinglig" och orkade inte riktigt bära sig i galoppfattningarna eller samla galoppen men utöver det gick det väldigt bra med tanke på att det var första gången jag red honom :) Men gud vad han kändes liten xD haha
Undertiden hade Jenny ringt vet. som trodde det var något allergiskt så hon fick en spruta och dagen efter var det mycket bättre :)

Har ingen bild på Zlatan så Eliselunds Camelia och jag för massa,
massa, massa år sedan får stå för bilden <3
bgfxgn




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Anni Oveson

sv: Honom kommer jag ihåg! :)

Jo precis, det är så jag ser det med. Folk säger till mig att det är bara att träna och träna, men det känns som att det inte hjälper alls. Blir snarare nästan värre.. Vi har gjort precis som ni och försökt ha maskinen igång dagligen och försöka vänja honom vid ljudet och även dragit maskinen mot honom när den är avstängd så att han ska vänja sig vid känslan, men han är verkligen HYSTERISK. det är liksom inte så att han dummar sig, utan han är verkligen livrädd. Känner precis som dig, tycker inte att det är värt att i stort sett "söva" hästen för att klippa den :/ riskerna är för stora..

2011-10-14 @ 16:36:27
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0