Tjollahopp ^^



I måndags hade vi grubbarbete i skolan så jag och Eken satt hemma hos henne och jobbade istället, från klockan 8- 11 så var vi klara så då stack jag hem till hästarna, Tobbe tömkördes vilket han tyckte var skittråkigt just idag, illa när en 21 åring helt plötsligt inte kan galoppfattning ^^ Haha men tillslut blev jag nöjd med honom. Sen skulle jag träna dressyr för Ninni med Roxett så Tobbe fick stå inne för att torka och få på sig ett täcke efter allt regn och så körde vi ner honom i transporten till betet när vi skulle hämta Roxett men precis när vi lastade ut honom ringde Sara och sa att Ninnis bil krabbade så det blev ingen träning så hon fick vila :/

Igår hade vi studiebesök på Bakterie labbet på sjukhuset i Karlskrona så efter det gick jag, Eken och Carolina runt lite på stan.
Väl hemma stack jag till hästarna, idag började jag med Roxett som reds med bett i munnen för första gången på ett tag nu vilket faktiskt gick bra. Sen skrev syteryster och ville ha håret färgat så idag var det Tobbeman som fick vila.
Och jag färgade hår för första gången i mitt liv :O:O haha och det blev faktiskt bra :O haha Så syster bstannade här ett tag och så bjöd jag på mat, makaroner och fiskpinnar!! :D Haha

Skolan idag var skitdryg, vi delades in i grupper för att bedömma arbeterna som alla hade gjort, dock inte vårt eftersom vi hade mejlat det. Och våra lärare verkar inte fatta att det inte går att ha diskutioner med vår klass utan det slutar med att alla skriker på alla, alla har rätt och alla är jätte seriösa. Gahh man orkar inte ens kommentera något då -.-
Gick dock mycket bättre i stallet, provade hoppa lite småskutt med R för att se hur hon käns efter sist. Små kryssen var absolut inga problem, när jag höjde till 1m blev hon lite osäker men hade ingen tendens till att stanna så antagligen blev hon lite rädd sist. 

Nu har jag varit ute och gått en timme och sen duschat så nu ska jag nog starta en film och förflytta mig upp till övervåningen och ner i sängen ^^


Finsnäckan <3
vfd




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Madde Andersson

Hej ! Jag minns att du var med i min senaste utlottning (om ett digitalmålat porträtt av vinnarens häst) och vill bara påminna om att jag har dragit igång en ny utlottning, med kortare anmälningstid. I helgen drar jag vinnaren, och det vore skoj om du var med igen :)



Lycka till ! http://ricos.blogg.se/2012/april/utlottning.html



/Madde & Rico

2012-04-09 @ 22:42:33
URL: http://ricos.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0