Mitt liv rasade samman ett tag


Förra fredagen följde jag med Angelica, Toni och Jonas på en sväng med Tonis Pontiac, egentligen skulle vi på bilträff i kristianstad men hamnade istället på Bellas Place i Bromölla som är ett nytt ställe med 50 tals tema, sjukt härligt där :) Sen blev det lite "glidande" i Olofström xD haha

På lördagen var det andra omgången i div 2 i Olofström, Tobbe var super fin på framhoppningen och större delen av banan men några galoppsprång efter 6e hindret började han känas konstig men det kändes mest som en studsig korsgalop så jag fortsatte, han rev hindret efter och kändes ännu konstigare, jag började tro att ett benskydd hade kasat ner eller något så jag hoppar sista hindret och direkt efter mål hoppar jag av. Då helt plötsligt är han blockhalt och kan knappt gå, iblan haltar han på höger fram och ibland vänster. En från banpersonalen följer med mej ut och visar var vi kan spola honom med kallt vatten, eller ah, en tjej från Olofström spolar honom eftersom mamma ringer vet. och jag har brytit ihop totalt och ser det värsta framför mig. Han får en bula nästan vid armbågen, vet. var dock iväg hos en kolik häst så vi ställer in honom i transporten.
Jag kan ju säga att jag inte alls var fokuserad när jag red Roxett, i 110 blev det ett stopp på tvåan för hon tittar lite och jag bara låter henne stanna, sen går det jätte bra fram till kombinationen som var sista i grunden, där kom vi inte rätt någon av gångerna så hon var klok och stannade men efter Bokeslätt är jag nöjd med det resultatet. I 1m i laget fick vi två ner, även här för tat mina tankar var någon annanstans men jag är supernöjd med henne! :)
Efter det åker vi iväg till vet. och får reda på att han har en senskada i sitt innan friska framben som tydligen var värre än den första skadan. Det positiva var att han ultraljudade den gamla skadan och sa att den var helt återställd. Men han lät ganska negativ på den nya, mitt liv rasade och jag bröt ihop igen och han fick boxvila 10 dagar och sen återbesök.

Älskade, älskade häst <3
thrh

Inte nog med det så skulle vi ha invigning i det nya stallet så jag fick hem och stressa att duscha och fixa mej även om jag helst ville ligga hemma och göra ingenting. Men ja, invigningsfesten var väl okej, dom bjöd på god mat och alkohol sen körde syster in mej till Sickan där jag fortsatte festa. Så länge jag hade annat att tänka på gick det bra men när jag satte mig och skulle vänta på bussen började jag gråta igen och när jag kom hem och skulle sova fick jag panik och ringde mamma som fick hämta mej så jag sov där.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: ♥ frida ♥

Åh underbara TObbe<3

2011-11-05 @ 12:20:25
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0