Daggs för uppdate?



Nu var det riktigt extremt längesedan jag uppdaterade. kommer inte ihåg precis alla smådetaljer men tänkte skriva lite i alla fall.

Förra torsdagen var jag och Jennie iväg med Roxett och Nemo och hoppade terränghinder i Vinslöv. Båda hästarna hade endast gjort det en gång innan och då var båda lite tittiga och stannade gärna en gång för att titta lite innan dom kom igång så var lite fundersamma hur det skulle gå med bara dom och ingen "trygg" men Roxett skötte sig verkligen kanonbra och fick agera draghjälp innan Nemo med kom igång, två små "titt stopp" men annars flög hon över allt utan att blinka, vi provade även bank både upp och ner för första gången helt utan problem så tillslut hoppade vi dubbelbanken upp :) Seen  på hindret som skulle bli sista hoppet för dagen kom vi lite fel och hon ångrar sig precis innan, tvärnitar och ner med huvudet så jag gör en kullebytta över halsen och fick smaka gräs meen det gick ganska fort så hon han inte riktigt med stoppet så först trodde både jag och dom som tittade att hon skulle rulla efter mig och över mig men istället lyckas hon få upp frambenen och landar med dom andra sidan hindret medans bakbenen står kvar, hon blir självklart rädd oh börjar hoppa för att ta sig loss oh då trodde jag att hon skulle hoppa rätt på mig så jag fick rulla iväg på gräset. Men tillslut kom hon över på rätt sida. Hon fick lite småsår och var lite stel i ena fram och jag klarade mig med huvudvärk till och från resten av dagen och en svullen lillfinger men för bådas skull hoppade jag upp igen och tog ett litet lätt hinder vilket gick bra.

Dagarna efter kände jag inget alls på henne och såren läkte fint. Dressyrträningen på måndagen gick hon verkligen skit bra, riktigt, riktigt fin var hon!! :D


Sen i söndags var det tävling på Bokeslätt, jag tabbade mig och var ute på lördag kvällen och missade bussen hem så jag sov endast två timmar.
Men började med Tobbe som skulle hoppa 1m. Och fan vad fin han var som vanligt nu för tiden, ett riv i omhoppningen som sabbade segern för oss men en 2:a plats bland hästar är inte helt fel för en 21 årig gammal ponny! ;)

Hjärtat <3
bgf

Roxett kändes konstig redan på framhoppningen och var inte alls som hon brukade. Hon försökte kasta sig på hindrerna och minsta lilla förhållning så "dog" hon, hon stannade och var allmänt konstig. Red in på banan ändå, hoppade ettan helt okej sen på tvåan tog det stopp och jag var duktigt nära på att få smaka gräs igen men tog mig upp. Men efter det ville hon inte mer alls.

Det var meningen att hon skulle gå laget i 110 med men eftersom hon inte kändes bra ville jag inte riskera det men vi var bara tre i laget och utan mig hade det inte blivit något så gammelman fick starta sin första 110 på 3 år vilket han gjorde kalasbra. Två ner dock men första rivet kom vi lite fel sen till andra backade jag han för mycket och när jag kände att vi låg fel backade jag ännu mer för att få honom att stanna men trofast som han är skulle han bara över hindret ändå så han hoppade och landade i backbommen på oxern men annas var han verkligen kalasfin! Han är hästen som alltid kommer finnas närmast mitt hjärta vad som än händer!! <3


När vi ställde in honom igen fick jag syn på Roxetts mungipor som var helt svullna och stenhårda, har dock ingen aning om varför, om det var pga det som hon var som hon var eller om hon blev lite "rädd" efter terrängen eller om hon helt enkelt bara hade en dålig dag. Nu går hon i alla fall på ett hack och jag ska köpa ett nytt bett eftersom gummin på det gamla börjar bli lite äten.


vd

Det var väl det stora hela i min hästvärld ^^



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0