Tävling Mörrum :)


Igår var det tävling i Mörrum då, lokal 1m och 110, första ute tävlingen på året. Det var ganska varmt så det var inte riktigt samma tryck i henne som i Råby men hon var inte heller slö.  I 1 m gick första och andra hindret okej fast vi rev tvåan, trean gick bra sen red jag en super dålig sväng till fyran, jag red långt, okontrolerat, oengargerad och hästen bytte till korsgalopp vilket resulterade i att vi rev det med men då kom jag på mig själv och började rida så resten av banan gick jätte bra. Tror både hon och jag tycker att 1 m är ganska lågt nu så vi skärper oss inte riktigt.

I 110 red jag faktiskt från början men till andra hindret landade hon i korsgalopp och det var kort väg till tvåan så jag brydde mig inte om att sakta av så vi rev den, men även om jag ahde rättat till galoppen är det inte säkert att jag hade hunnit få igång henne igen så jag säger varken att det var rätt eller fel av mig :p Sen resten av banan gick faktiskt skit fint, min lilla snäcka :) 

Det blir en bild från samma tävling fast förra året då jag inte vet någon som fotade igår? ^^
fdb




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0