Bästaste hästar!


Började med att rida Tobbeskrutt och bestämde mig då för att skutta lite med honom, virseligen låg det "högsta" bara på 60 cm men så har inte hoppat på typ ett halvår heller. Kan säga att han var duktigt galen och hoppade, studsade och stegrade men hoppade det gjorde han. Sen blev jag faktiskt förvånad för när jag bestämde mig för att dt var färdig hoppat var han halvgalet några minuter sen kunde jag skritta honom i en lugn fin skritt och på tygel, duktiga fiisen kan vara lugn ibland ^^

Sen var det dressyr träning med Roxett och fan så bra och gick och jag måste även berömma mig själv med, jag har ganska svårt för att vara stilla med handen och vill gärna sitta och plocka hela tiden men bestämde mig idag för att inte göra det. Ninni gav mig med ett tips att hålla ytter armbågen mot kroppen, hålla innerhanden så stilla som möjligt och sen göra alla halvhalter och reglera med yttertyglen och vipps så var min hand ungefär 100 gånger bättre och när min hand blir stilla vågar hon söka sig till en ärligare form och blir inte lika stark. Nu ska jag bara ha tålamod och träna detta hemma trotts att hon blir lite mer stressad hemma.


Sitter även och träna mig lite i Illustrator så jag slänger in början på en bild som det säkert är många timmar kvar med för att den ska bli klar, jag har inte gjort något med skuggor och sånt utan det tar jag när allt är ifyllt. Och ha överseénde att detta är den största och svåraste jag gjort ^^
vfd
// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Rebecca

När e din nästa tävling inplanerad?

2011-05-05 @ 09:41:44
URL: http://shrimpi.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja nu e hon jätte lugn om man jämför med innan mitt jobb verka synas nu iaf :P



jag har inget just nu inplanerat, hade tänkt bokeslätt men missade anmälningen, o när snappis e jobbar jag =/

Så få se lite här framöver när nästa blir. Ska till glimma i helgen iaf =)

2011-05-12 @ 08:58:35
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0