Vilken dag

Vi kommer dit i precis lagom tid, dom höll på att bygga banan till min klass så vi lastade ut och fixade hästen helt klart och så gick jag upp och gick banan. När vi skulle gå ner och ta på mina grejer trodde vi att vi hade lite bråttom så jag gick lite före och mamma kom efter och gick ganska snabbt med hästen. Plötsligt hör jag en duns bakom mig och vänder mig om och ser mamma ligga på marken. Då påstår någora som stod bredvid att Roxett hade bakat mot dom och sen sparkat mot deras häst, jag vet inte om detta är sant eller inte men tycker det är lite konstigt eftersom vi har haft henne i 2,5 år och hon har aldrig sparkat mot någon innan, visst jag har röd rosett i svansen men det är för att hon är lite bakskygg och kan kaste sig om någon är för nära och dessutom eftersom folk på framhoppningar blir värre och värre med det där att rida i röven på andra hästar, vi tycker också att mamma bode ha känt i grimskaftet om hästen backar eller höra i marken när hon sparkar. Men som sagt, ingen av oss såg riktigt så vi är ju inte hundra. Vilket fall börjar mamman som håller hästen vi går förbi att skrika, Roxett blir då rädd och kastar sig framåt och trampar på mammas sko så hon trillar. Sen hade mamman tydligen gått fram och skällt på mamma och när jag står och väntar på att få gå in på framhoppningen kommer hon igen, hon går mot Roxett och runt oss så jag trodde hon skulel börja skrika på mig med men så stannar hon vid bogen och säger "häst nummer 62" så att jag klart och tydligt hör det sen så gick hon.

För övrigt var det stökigt på hela tävlingsplatsen, precis vid ingången till framhoppningen stod det en lastbil med en häst som höll på att riva hela lastbilen och skrämde hur många hästar som helst så tillslut fick de flytta den, det var trångt bland alla hästar och det fanns ingen framridning så jag var stressad redan från början. Väl inne på banan var jag nervös och red ganska dåligt måste jag erkänna, det blev ett stopp och ett riv. Rivet vet jag inte riktigt vad hon gjorde, vi låg ganska bra och hon hoppar men när frambenen är i luften trampar hon på något sätt om med bak (såg ganska roligt ut på filmen xD) Sen stoppet var på en oxer med en rätt dålig sväng, jag tänker att nu ska jag inte tappa galoppen i svängen och ökar henne men tappar kontakten med munnen så hon blir bara lång och väljer då att stanna. Resten av banan gick okej men jag var väldigt besviken på min urkassa ridning!

Till andra klassen blev jag skit nervös och tyckte hindrerna såg gigantiska ut rent ut sagt! Men när vi tog ut henne var hon mycket lugnare och jag hittade en liten yta på andra sidan ridhuset som jag kunde trava fram och jobba henne lite och framhoppningen gick kalasbra. Sen innan på bananan så hoppade vi första hindret och jag kände att det inte var så farligt högt dock på tvåan vet jag inte riktigt vad som händer, även här ligger vi bra men hon hoppar rätt upp och rätt ner och sparkar ner bakbommen uppifrån, den var nära att ligga kvar och hade det inte varit säkerhetshållare så hade den nog gjort det men skit samma det spelar ingen roll. Efter det hoppet kom vi i obalans och eftersom det var kort väg till trean bara rider jag på henne med halv flaxande tyglar och vingandes fram (det kändes värre än vad som syntes på filmen xD) men Roxett taggade till och hoppade skit bra trotts bristerna i min ridning. Sen går det skit bra, kombinationen var rätt svår men den gick skit bra, sen bara flöt jag på mot nästa hinder men märkte för sent att vi låg dåligt så jag tog för mycket i henne så hon stannade och sen gick resten faktiskt bra, 7:an t.ex. bara flög vi över.

Så jag kan väl sammanfatta med att första klassen var helt okej (varken mer eller mindre) för att vara första tävlingen på ett par månader och andra klassen är jag faktiskt ganska nöjd med även om resultatet inte blev det bästa.

Och åter till dom som sa att Roxett sparkade mot deras häst, vi pratade sen med den ena dottern som förkarade det som att Roxett hade lyft benet och hennes mamma trodde den skulle sparka henne eftersom hon inte kände hästen så visst det får vi väl köpa, sen när jag sa att mamman hade tagit mitt hästnummer blev hon förvånad och sa att det visste hon inget om och att hon inte trodde att mamman skulle "anmäla" oss, däremot berättade hon att dom hade blivit "anmälda" av inte minre än sex stycken för att dom hade skrämt vår häst? ;o Vi har absolut inte gjort det och det fanns inte ens sex personer som vi känner när det hände så antingen var det inte sant eller hade helt random folk klagat vilket låter skumt? ;o

Så ja, jag vet väl inte riktigt vad jag ska tycka om dagen men nu är års debuetn gjord och vi taggar om och hoppas på en bättre helg på hemma klubben nästa helg :)


bgdf




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Rebecca

låter verkligen som en händeserik dag! kul att det gick bra med henne trots allt. tycker de e så svårt där i olofström för de finns inte redigt ngn stans att rida fram på, finns ju bara framoppning, eller de kanske dom ha ändrat på nu?

O jag håller med, folk bry sig knappt längre att man äns har röd roset i svansen ju! en del rider bara rätt på en.

2011-03-13 @ 21:19:59
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0