Stallet idag

Efter jag hade slutat åkte jag och mamma ut för att kolla till Tobbe då Sofie hade sagt att han hade "tappat" en del av hoven, vi trodde han hade trasat sönder den där nere då så klart, men han hade på något sätt fått bort en del av framsidan av själva hoven, men det hovslagaren kommer på måndag så vi får väl se vad hon säger.

Sen åkte jag till Roxett, blev tömkörning idag eftersom det är så tråkigt att rida när det inte går att träna riktigt så då tycker jag det är bättre att tömköra. Hon var vilket fall riktigt fin idag, jobbade lugnt och sansat i traven och gick en bra, fin form. Hon blev lite springig när Stig var och grejade och lät bredvid men något varv så blev hon lugn igen.

Nu sitter jag i hos mamma i Pukavik och tittar på gammal hästhoppning men ska snart sticka hem. Håller även på att ladda upp en film på provridningshäst nummer 3 så ska försöka få upp den till imorgon förmiddag :)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Maja Jonsson

Sv: Hon har hittat ett hem, hon ska flytta på torsdag :)

2011-03-02 @ 07:40:57
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: vet du nåt namn på nån som ridit honom :D?

2011-03-02 @ 08:02:36
URL: http://souffipropp.blogg.se/
Postat av: Frida

- Ja ju det, alla säger olika ;) Bara man själv vet vad som är bäst för sina djur så ;)

Det är som många i hundvärldens säger: Ge inte hundmaten som finns i matbutikerna, likaså katter, men vi har alltid gjort det och våra djur har alltid mått bra och levt länge ;) Man vet själv vad som är bäst :D

Önskar att jag kunde ha orm :/

2011-03-02 @ 10:10:14
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

svar: Jätte kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu uttagen så går in och kolla om det är du, om det inte är det så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)

kram

2011-03-02 @ 21:33:54
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0