Skolan som vanligt

Började ju precis som vanligt vid 8 idag, första lektionen hade vi genomgång om omvårdnadens histori och sånt skit sen efter det fick vi uppgifter vi skulle göra. Det var nästan jag och Eken som hann bli klara men så jobbade vi bra med, vi skulle lämna in runt 2 sidor handskrivet, jag fick ner fyra och kände att jag hade kunnat ha med mer men tyckte det blev för mycket.

Eftersom vi blev klara tidigare än de flesta andra fick vi går vid 11 så jag stack direkt till stallet och red Roxett. I början var honväldigt spänd och studsade omkring, sen kom Fia och skulle rida Liz då blev hon ännu värre ett tag. Men jag red väldigt mycket volter, bytte vrav, öppna och sluta för att få henne mjuk och tillslut slappnade hon av. Det senaste har hon varit så grymt fin, jag har bara kunnat sitta där med stilla hand och hon har ändå jobbat bra och i en för henne väldigt stadig form i alla gångarter. Även idag var en sån dag när man inte vill sluta, men njuter av att sitta på hästen och hade kunnat rida runt där i timmar om det nu inte var så att man skulle ha lägenhetsvisning klockan 2 och behövde städa iordning lite till. Men jag red så pass länge att jag fick hoppa över att mocka för att åka hem och fixa lägenheten. Det var två utländska tjejer på runt 18 år hade jag gissat på, dom och antagligen den enas mamma. Dom var inte här så länge och tittade inte så mycket, balkongen var tydligen viktigare än de två rummen som de typ bara gick förbi. Dom skulle fundera på det och jag har ingen aning vad de tyckte eftersom de pratade på deras språk till varandra. Men de skulle höra av sig antingen till mig eller till Kabo i alla fall.

Nu ska jag alldeles strax till stallet igen för att mocka och göra det sista sen har jag ingen aning vad som händer ikväll, jag är ganska trött faktiskt.

grs





// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Michelle

sv; hehe okej:) smart grej ju:D



Jätte fin blogg du har:D <33

2011-03-09 @ 18:28:37
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

sv: jepp, vårt brukar gå tidigt på året eftersom att det är så mycket allsvenskor senare :)

2011-03-09 @ 18:33:15
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0