Så jävla besviken!

Är så jävla besviken på hästen som var fjantig, är så arg på Karlshamns ridklubb som lägger in en paus mitt i allt men mest arg är jag på mig själv som red som en apa!

Egenligen gick det väl inte riktigt så dåligt som jag tycker det var. Jag började rida fram henne och hon var super fin, jag behövde bara precis ha kontakt så gick hon där i fin form och jobbade bra. Hon kändes faktiskt riktigt fin.
Eftersom jag startade som nummer 4 gick jag bort ett tag efter att sista unghästen hade gått in. Då hade dom vid framhoppningen inga startlistor på 1 metern så mamma gick uppoch skulle kolla, då sa dom till henne att det var en halvtimmes paus, hon frågade var/ när/ hur dom hade informerat om det och fick till svar " vi har inte gått ut med det ännu" skit smart verkligen, där nere står bland annart jag ocg Sandra framridna och klara och väntar på att få börja hoppa. Men det var bara till att börja skritta igen. Väl inne på framhoppningen gick hon faktiskt bra, det var samma känsla där att jag behövde inte göra så mycket utan mest sitta och hålla en stadig kontakt och hålla om med benen för hon var så lydig. 
Inne på banan galopperade jag ett varv när jag fått startsingnal, redan då var hon lite små tittig men inte mer än vanligt så hon tittade men lyssnade ändå på mig. Vi hoppar ettan, tvåan och trean, jag vet inte hur det såg ut men dom sprången kändes faktiskt skit bra och på tvåan var det massa däck på hindret men det tittade hon inte på. Så vänder vi upp till fyran och hon får syn på hindret jämte som tydligen var jätte farligt så hon bara flyter ut och hur jag än försöker hinner jag inte få tillbaka henne. Rider ju varken med sporrar eller spö nu, spöt hade inte gjort någon skillnad eftersom jag har det i vänsterhanden och hon stack till höger och sporrar blir hon bara stressad av.
Vilket fall kom jag igen, denna gången tittade hon mindre och hade jag bara ridit rätt hade jag fått över henne men istället börjar jag plocka i munnen som vanligt och vi får ett stopp till. Jag blir arg och får över henne tredje gången, även över feman. Sen till kombinationen var jag helt ur fokus eftersom jag var besviken på oss båda så jag bara försöker trycka iväg henne och hon har inte mycket annat val än att stanna och där var vår dag slut!

Blir så himla trött på mig själv, som jag har skrivit i nästan varje inlägg så har hon varit så grymt fin typ varje dag i ett tag nu, men problemet är att när jag vet att hon är på topp så får jag sån press på mig, jag vill göra rätt så jag tänker alldeles för mycket på det istället för att rida på känslan och allt blir bara fel då och så blir jag så himla besviken på mig själv när jag gör om samma fel 5437687 gånger.

Sen fick Sara mig på lite bättre humör när jag träffade henne när vi kom tillbaka till stallet så sa hon att Johnny på Millegarne hade efter träningen i måndags sagt att han tyckte jag red bra och harmoniskt och gjorde vad jag skulle utan att störa hästen och han är inte den som berömmer i onödan precis. Men samtidigt blir jag mer besviken på mig själv eftersom jag vet att jag kan, men ändå gör jag fel!

Aja ska starta 110 imon ändå eftersom jag måste träna.

bvfg



// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla har dåliga dagar och efter några tävlingar kommer det säkert gå kanon!

2011-03-19 @ 19:59:38
URL: http://chippers.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tråkigt att du inte känner dig nöjd :( Hoppas på bättre lycka nästa gång =)

2011-03-20 @ 01:28:58
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Michelle

sv; okej(: då tävlar vi nästan lika ju:)

jag tävlar hoppning L:B L:A men ska nu till våren starta lokan dressyr:D



Kram<3

2011-03-22 @ 18:28:30
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0