Massa att göra

Har så mycket plugg så jag inte ens orkar börja >_< Har prov på torsdag som jag inte ens har börjat plugga på fast å andra sidan kan man knappt plugga på det känns det som eftersom ingen vet vad som kommer. Sen har vi en bok vi ska ha läst ut till på måndag som jag inte heller har börjat med xD Fast den läser jag ganska fort tror jag.

Skolan var ganska dryg, hade gonomgång om lite till som kommer på provet nästa tisdag.
Efter det åkte jag direkt till Roxtt och tömkörde henne, i början var hon hemsk, allt var livsfarligt! I slutet blev om faktiskt ganska okej men problemet är att hon går bara bra på halva den ridbanan. I höstas så var hon okej på "den farliga sidan" men sen i vinter har det knappt gått och rida på banan för snö och is och på den delen är det mest skugga vilket betyder att det tog längst tid innan det gick att rida där och då har hon hunnit bli cp igen.
Fattar inte riktigt det, det är bara på den banan hon är sån, inte hemma och inte heller på tävlingsplatser hon aldrig varit på.
Och när det har varit tinat på banan men ändå fröset under har underlagt varit perfekt, nu är det som vanligt igen och då är den så sjukt mjuk att det blir tungt, ojämt och hästarna bara sladdar omkring om man rider på samma ställe för mycket vilket betyder att det inte går att rida på den volten hon går bäst på hela tiden för skaderisk sen så ska hon ju faktiskt lära sig!

Sen skulle jag egentligen hämtat Michaela på skolan och ridit Tobbe med henne men hon skrev att hon var sjuk så då fick Fiisen vila.

Sen åkte jag till Fällgren och hjälpte henne med Sunny som var kanonsnäll idag. Jag tvingade även upp Fällgren på hästryggen efter en vila sen november, på grund av vädret har dom bara longerat hästen och eftersom hon är väldigt speciell har hon skjutigt upp ridningen för att "det är dåligt väder, hon är stirrig, jag har ingen med mig till stallet, m.m." Men nu tömkörde jag hästen först och sa sen att nu jädra skulle hon upp! Efter ett tag insåg hon hur myckt hon hade saknat det och Sunny var jätte snäll både i skritt och trav.
Sen blev det mat och glass tillsammans med en film :)

Nu sitter jag hos mamma, ska sova här eftersom det var tråkigt hemma och jag är ledig imorgon :D

vf



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer
Postat av: Carro

Fan vilken najs bild!

2011-03-30 @ 12:56:48
Postat av: Rebecca

Jag hade tänkt att starta iaf, men nu vet ja inte, jag har hört av vissa at dom tycker underlaget e bra o så. men ja jag vet inte redigt, bestämmer mig nog på fredag haah :P

2011-03-30 @ 14:01:57
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0