Konstig tvätt

Efter att jag varit hos hästen svängde jag innom lägenheten och skulle slänga in lite tvätt eftersom jag hade tvättid idag fråm och med klockan två, jag var väl där runt halv fyra, då hade någon annan satt dit deras lås. Okej tänkte jag, det är ingen panik, det kan vänta till efter rökeriet. Men när jag kom tillbaka vid fem var det fortfarande upptaget, som tur väl står det lägenhetsnummer på låsen så jag knackade på. Hon kunde knappt någon svenska alls så jag pratade genom hennes man som i alla fall var lite bättre. Men hon var helt inställd på att hon hade tid. Jag bad henne då gå med mig ner och kolla, min var på den tredje klockan 14- 21 men hon hade satt sin på den 31. Hon fatatde inte alls när jag förklarade att det bara fanns 28 dagar i februari, eller hon ville inte fatta eftersom hon var säker på att hon hade rätt. Men när jag sa att jag skulle ringa Kabo (bovärden) blev hon lite rädd, jag förklarade en gång till, ännu mer noggrant än förra gångerna, dåååå fattade hon. Dock hade hon redan slängt in en tvätt som det var 40 min kvar på men hon skulle ringa på hos mig när den var klar. Senare kom hon upp då så fick jag den ena maskinen och så sprang vi där fram och tillbaka och efter att hon hade fattat vad jag menade blev hon riktigt trevlig. I slutet väntade vi på hennes torktumlare så jag kund elägga in mitt, då stod vi och pratade i kanske 20 minuter. Hon hade bott i Sverige i två år och läste nu Svenska för invandrade men hade väldigt svårt för språk så det var inte lätt att förstå varandra, det blev mycket "va", förklarande och pekande men jag måste erkänna att vi hade väldigt roligt där nere :) Och båda hann tvätta all sin tvätt. Dock missade jag delar av Sveriges värsta bilförare men jag får kolla det på tv4 play imorgon eller något :) Håller även på att försöka fixa lite till "Hästar jag provridit" men med massa tjabb med musik och olika saker som tar tid vet jag inte hur många jag orkar med ikväll. Men nu är vi så pass långt att det är dom jag provred precis innan jag köpte TobbeÄlskling. 

Nu sitter syster yster här och sällskapar mig och ska sova här inatt eftersom deras varmvatten inte funkar så hon har duschat och orkar inte köra hem för natten.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0