Kommer inte på någon rubrik

Först skolan, vi började med genomgång om olika sjukvårds lagar och sånt. Sen efter rasten gjorde vi nog det mest meningslösa vi gjort. Vi skulle antingen berätta om en egen upplevelse eller leta på internet efter en händelse när vårdpersonal medvetet eller omedvetet bryter mot lagar. En grupp förklarade om en som hade tagit fel på "ingen misstanke" och "inge (typ uppmärksamma) misstanke" så den patienten dog. Sen något som var lite roligt var att den gruppen läste inge som namnet Inger så då visade dom med hur lätt det är att ta fel även om det inte får hända i sånna situvationer.
Vår situvation var en patient som kom in och fick medicinen han skulle men läkaren råkade skriva i journalen att han skulle ha diabetes medicin med, men han kom på att det var fel och tog bort det. Dock fick inte apoteket reda på det så han åt fel medicin i två veckor.

Efter det åkte jag ut till Tobbe och mockade åt honom, Wilma, Casper och Twiggy :) Och så skrittade jag en lite längre barbaka runda på honom denna gången, hade tänkt rida ännu längre men så hade en satt upp ett starket så jag fick vända. Sen pratade jag en stund med Michaela som kom hem precis när jag kom tillbaka.

Sen åkte jag hem och åt lite rester från igår och sen vidare till Roxett där jag bara mockade idag. Hon fick en vilo dag som hon verkligen förtjänat då hon har gått både hårt och bra ett tag nu.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv; hihi okej(;

Japp jag har ponny(;

<3

2011-03-23 @ 19:03:49
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0