Hoppträningen :)

Vid två var vi nere hos Mari färdig för träning. Framfridningen var hon ganska pigg och lite töntigt rädd för vattenmattor med ankor, tunnor och annan skit. Tycker det är ganska bra att Maria alltid har någon form av titthinder framme eftersom det är bra med övning, även om Roxett bara brukar titta till men ändå hoppa om jag ber henne så är det ändå bra att träna på det mesta. Men åter till framridning, förutom att hon var pigg och töntig var hon väldigt fin, hon var lugn, gick en bra form, bra temp och lyssnade på mig. Vi började med att hoppa tre studs på ena långsidan. I vänster varvet gick det kanon, men i höger kom vi fel hur jag än gjorde, jag provade ta ut svängen, korta den, öka galoppen, minska men tillslut fick jag kläm på det i alla fall och det funkade bra även i det varvet.
Sen gick vi över till att hoppa en bana på 6 hinder, första gången ganska lågt. Det gick väl helt okej, någon liten miss från min sida men inget större. Sen höjde hon upp så det låg på ca 1m - 110 cm och så tog vi det igen. Denna gången gick det helt suveränt, jag höll henne i rätt temp och kladdade in ett extra galoppsprång på något hinder, hon landade i rätt galopp i varje språng, avståndet var kanon, jaa Maria hittade faktiskt inget att klaga på med den rundan så vi valde att avsluta passet där. Hoppas bara det går lika bra i Olofström nästa söndag då årets tävlingsdebut sker :D Dock har jag en tendens till att rida sämre om det har gått "för bra" gången innan, men det ska väl gå okej i alla fall xD


vxfb




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0