Hästar jag provridit 8 - Clover Rose

Ett tag efter heldagen med provridningar åkte vi till grann klubben Olofström och provade Clover Rose. Clover var en av de två hästarna jag fastnade mest för och hade jag inte hittat Tobbe så hade hon eller en annan jag valde hemma stått i mitt stall. Dock tyckte vi priset var lite högt för henne med.

Det är svårt att förklara varför jag gillade henne så mycket men det bara kändes rätt ändå, hon påminde lite om Cornelius men ändå lite mer "häst" av henne. Hon var ingen jätte het häst men ändå inte slö, hon gjorde vad man bad henne om utan att bha tendens till att bli tråkig. Hon var även lättriden och vädigt lydig.

Om jag inte minns helt fel var jag och provred henne en andra gång mn jag kan ha fel. Men jag kommer ihåg att vi åkte ner till Hässleholm när hon skulle tävla där och kollade på henne dock blev ryttaren ganska nervös när vi var där och red sämre än vanligt. Det var även prat om att jag skulle låna henne på en klubbtävling i Mörrum för att prova henne på tävlingsbanan eftersom vi var väldigt intresserade men som sagt tvekade vi dels eftersom priset var lite högt och sen innan det blev av hittade jag Tobbe och jag var fast! ^^

Clover såldes till en i Sölvesborg som också är en Blekinge klubb så vi har följt henne och den nya ägare Lina på många tävlingar och även pratat väldigt mycket med dom. När vi skulle sälja Smulan för typ 100 år sedan var faktiskt Linas lillasyster Lisa och provade henne :p
Men nu är Clover såld vidare och jag vet inte längre var hon är.





// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0