Hästar jag provridit 7 - Shakir

Samma dag som vi var på Flammabygget och hos Corenelius åkte vi vidare ner ungefär så långt ner du kan komma i skåne, man såg öresundsbron skit bra och det var bara hav och blåste satan. Där fanns Shakir som jag nästan är helt 100 på att hon hette annars var det något liknande. När vi kom ner fick vi reda på att hon var väldigt speciell, ägaren hade haft henne i två år och inte velat sälja men sen hade hon insett att hon inte klarade av ponnyn. Dels ville hon gärna gå med väldigt huvud men istället för att sätta på en eventuell martingal och sen dressyr jobba bort det så red hon med händerna nästan nere vid bogen för att "trycka ner" huvudet, så ville hon även att jag skulle rida för det var bäst gör hästen. Sen fick Shakir vissa ryck och bara stack iväg i galopp helt utan anledning, i dessa lägerna när hon kände att hon var på gång brukade ägaren sätta sig ner och göra halt.
Som sagt hade hon haft hästen i två år och på filmen ser ni hur mycket hon vågade hoppa den på en visning, jag sket i att hoppa eftersom jag redan hade bestömt mig att detta inte var någon häst för mig.
Hade jag redan haft en häst som funkade hade jag kanske tagit hem henne som projekt men nu var jag ute efter en att börja tävla så fort som möjligt för att hinna med så mycket av ponnytiden.

Men förutom dessa små hyssen var det en väldigt trevlig ponny och ska jag vara ärlig tror jag inte det hade tagit lång tid att få ordning på henne eftersom hon annars var kanon snäll och väldigt pigg och glad.

Tyvärr har jag ingen aning om vart hon finns idag vilket är lite synd eftersom jag gärna hade velat veta hur det har gått med henne sen.

Någonstans i filmen kan ni se hur hon gjorde när hon stack :p





// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0