Hästar jag provridit 6 - Cornelius


Hästar jag provridit - Cornelius

När vi köpte min älskade Camilia gick det en då fyra åring där med, Cornelius som var Camelias föl.
En kväll något år efter vi köpt Camelia satt mamma vid datorn och kollade annonser för skojsskull, vi skulle inte köpa häst då, men som jag oh många andra tyckte hon det var kul att kolla lite ändå. Hon klickade då in på en intressant annons och läste lite, hon skulle precis klicka ner den när hon såg " U: Eliselunds Camelia". Mamma blev väldigt förvånad och hade tänkt väcka mig mitt i natten för att tala om det men väntade tills dagen efter. Även om vi inte skulle köpa egentligen så ringde vi självklart på annonsen, den hade legat ute ett tag och dom hade bestämt sig för att behålla honom men berättade lite om honom och tyckte det var kul att vi ringde.

När vi sen letade häst hittade vi en intressant annons på en ponny nere i Skåne och ringde på den, då kom det fram att detta faktiskt var Cornelius även om vi inte hade någon aning om det när vi ringde. Om jag inte minns helt fel åkte vi ner till honom för att prova samma dag som vi var på Flammabygget. Cornelius var Camelia rätt upp i dagen, samma lilla lydiga ponny med ett hjärta av guld! Han var väldigt lättriden och likadant som Camelia var det bara att driva på så hoppade han. Dock efter Samson tyckte jag att han blev lite tråkig, jag ville ha en ponny med lite mer bjudingn. Något vi tyckte var lite konstig var att den dåvarande ägaren påstod att hon hade en annan ponny som hon tävlade msv A med och skulle sattsa helt på den, men sökte man på hennes namn på Ridsport.se kom bara resultaten på Cornelius upp, men skit samma. 
det var ändå roligt att prova honom och upptäcka att alla positiva gener från Camelia hade gått rakt igenom.

Cornelius såldes sen till en tjej runt Hässleholm trakten så vi har sett honom på endel tävlingar där när jag har varit där med Samson. Vet dock inte om han är kvar där eller om han är såld igen.







// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0