Hästar jag provridit 5 - Flammabygget

Ett tag efter Tummelisa åkte vi till Flammabygget för att provrida två hästar som var intressant. Jag har tyvärr inget namn på dom men vet att den ena hette något i stil med Quickade eller något sånt. Har för mig att den bruna var ett sto, fuxen är jag faktiskt inte helt 100 på.
Den bruna var väldigt lydig och snäll, hon hade lite problem med att gärna kasta runt och slå med huvudet, på filmen kan man se lite någon gång men inte alls som när ryttaren visade henne. Eftersom jag på den tiden fortfarande var ganska osäker på provridningar red jag med väldigt lätt hand vilket jag fick berom för ^^ I alla fall var hon för mig en sån "typiskt ponny" med ganska låg ansatt hals, hon var väldigt trevlig i ridningen men efter Samson blev hon lite tråkig. Ungefär samma känsla som med Tummelisa, jag tyckte om henne men det klickade inte riktigt.
Fuxen däremot blev jag riktigt kär i. Jag var lite tveksam när dom visade den eftersom den såg ganska het ut men gud så lätt den var i munnen. Det var sån himla energi i den, den ville framåt men satt man bara med en lätt hand så väntade den, den hade absolut ingen tendens till att bli stark och ver extremt lydig. Jag blev kär helt enkelt och vet inte hur många gånger jag grät och skrek på mina föräldrar för att jag inte fick den. Men dom tyckte den var "för billig" eftersom den stod på ett sånt stort försäljningsstall och kostade endast hälften så mycket som dom andra så speciellt pappa blev väldigt lurig på det och vågade inte köpa. Även om jag var grymt sur på honom då är jag ändå lite glad för hade vi köpt den hade jag aldrig fått min älskade Tobbe! <3


Såg på filmen på youtube nu att sista språnget inte kom med, bara lite av anridningen. Får se om jag orkar fixa till det någon gång men då hoppar vi i alla fall oxern lite högre :)





// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

Fuxen heter Killmoganny men vart hon har tagit vägen vet jag inte.. Väldigt speciell ponny men helt underbar, kommer aldrig glömma tiden med henne! =)

2011-05-09 @ 17:54:27
Postat av: Anonym

Fuxn heter Killmoganny men vart hon tagit vägen vet jag inte.. Hon var en speciell ponny men helt underbar, kommer aldrig glömma tiden med henne! =)

2011-05-09 @ 17:57:32

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0