Hästar jag provridit 4 - Tummelisa


Hästar jag provridit 4

Efter att ha stoppat ut mig väldigt mycket på Samson dels på grund av förra ryttarens hårda metoder så bestämde vi oss för att köpa en d ponny till eftersom jag inte ville ge upp Samson riktigt ännu. Vi läste annons efter annons och den första jag provred var Tummelisa. Ett sto född 97 om jag inte minns helt fel, hade ganska många placeringar i LA och startad några msvb. Enligt mig var hon extremt fin att kolla på och väldigt rolig att rida dock tyckte jag att hon hade väldigt kort galopp vilket gjorde att kemin inte var riktigt 100 %. Ändå var hon vädligt lydig och välriden. Men som sagt jag tyckte om henne men det sa inte riktigt klick helt enkelt.
Kommer inte ihåg så jätte mycket mer tyvärr men även hon såldes till Stockholmstrakten någonstans. Jag såg henne till salu för kanske två år sedan eller något, men söker man på henne har hon inga nya resultat genom Ridsports hemsida, eller det var ganska längesedan jag kollade sist.






// Frida FritZzJävel Svensson ♥







Kommentarer
Postat av: anni

Riktigt fin ponny det där! :)

2011-03-08 @ 20:34:56
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0