Hästar jag provridit 10 - Killberry Rasaer


Hästar jag provridit - Killberry Rasaer

Killberry eller Berry som han kallas är en skimmel valack född 1997 korsningsponny importerad från Irland om jag inte minns helt fel. Han stog borta i Karlskrona bara några mil hemmifrån.
Han var lite små spänd vilket inte var så konstigt eftersom under alla de åren Elin, tror jag hon hette, hade honom var det ingen annan än hon, hennes syster och hennes mamma som ridit honom och så kommer jag där och ska rida.
Men även om Berry var lite stressad så var han väldigt trevlig och rolig att rida och inte elak på något sätt.
Jag var och provade honom 1 gång sen åkte vi även bort och kollade på en hoppträning med Elin. Vi var väldigt sugna på Berry och hade vi inte hittat Tobbe så hade antingen han eller Clover varit min.

Berry såldes istället till en som heter Tilde och red för samma klubb så vi tränade i samma hoppgrupp några terminer.

Tyvärr tror jag inte vi har någon film på honom, jag har inte hittat den i alla fall men jag vet inte varför vi inte skulle filma honom.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Hannah

Hur var Berry i vanliga fall då? Pigg i steget? Stort steg? :)

Svar: Det var så längesedan nu att jag inte riktigt kommer ihåg, men han var ganska pigg och jag har för mig att han var lite kort och snabb i stegen, men som sagt är jag inte helt hundra :)
Frida FritzzJävel Svensson

2013-01-02 @ 20:02:45
URL: http://ponnyxtra.blogg.se

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0