Hästar jag provridit 3 - Deligth

Under tiden jag hade Samson hade min syster en c ponny som heter Beauty, vi höll på i ca ett år att utreda om han hade någon form av astma eller inte då han helt plötsligt under våren, mitt i tävlingssäsongen blev andfådd för ingenting. Vi fick aldrig reda på vad felet var, men ca ett år senare blev han frisk och sen dess har han inte haft några problem. Vilket fall så tröttnade min syster under tiden och jag började rida honom. Jag startade första tävlingen med honom någon gång på våren 2005 vilket ressulterade i en felfri Ld och ett riv i Lc. Men jag var ju i största laget och egentligen var han till salu. I mitten på sommaren någon gång red en kompis en häst som heter Delight åt ett litet försäljningsstall kan man väl kalla det, det var även genom kontakter till henne vi köpte Beauty. Delight är/ var ett sto från Holland, kommer inte ihåg hur gammal hon var men hon var "lagom ålder" i alla fall och runt 155- 158 cm. Ulrika som ägde henne var villig att byta henne mot Beauty eftersom vi känner henne ganska väl. Jag provade då henne, som ni ser på filmen var hon väldigt, väldigt pigg och detta var förresten första gången jag red stor häst på "riktigt" (stor och stor men ni fattar ^^) Även om det var väldigt mycket motor på henne och jag inte klarade av henne till 100 % på den tiden så var hon väldigt trevlig, aldrig elak och ställde upp på allt.
Vi valde att vi ville byta eftersom det var en väldigt rolig häst att rida och när jag väl hade ridit in mig i henne skulle det säkert gå bra.
I samband med detta var jag på New Forest SM med Samson och när vi ska åka hem ringer dom som har hand om hästarna hemma och säger att Beauty har skadat sig, antagligen hade han försökt hoppa över någon sten eller något och skört upp insidan på ena låret så dom hade fått sy honom och bandagera honom. När detta hände blev Ulrika lite tveksam, lika så jag då jag insåg hur mycket denna hästen bettyde för mig även om jag bara ridit honom i några månader och var inte alls sugen på att skicka tillbaka honom till Holland. Jag valde att behålla honom tills han blev frisk och rida igång honom. I oktober någon gång provred en kompis honom och meningen var att hon skulle ha honom på foder till Maj och tävla honom så han kunde säljas men det slutade med att dom köpte honom.

Beauty och hans nya ägare Linda (http://lindawigren.blogg.se/)
vdf


Delight blev istället såld till Stockholms området någonstans, även henne har jag försökt spåra men utan resultat vilket är synd då jag verkligen tyckte om denna hästen.
Haha som ni ser redde jag inte riktigt ut henne, men jag tycket ändå att det märktes lite skilland redan andra gången jag red henne och tror att det hade kunnat bli bra med tiden. Men men, hade jag köpt henne hade jag antagligen varken haft Tobbe eller Roxett nu. Men hade varit kul att veta var hon finns, om hon finns och hur hon har det.







// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0