Future Riders träning ikväll

Ledig men så mycket att göra

Jag är ledig idag, eller egentligen skulle jag haft ca 45 minuters religion om Islam vid 11 men tyckte det kändes ganska onödigt att sticka till skolan för ingenting egentligen så jag valde att anse mig som ledig ^^
Jag kände även att jag var tvungen att sova ut eftersom det har varit en ganska jobbig vecka både med läxor, massa hästar, tävling och annat skit. Dock failade jag och glömde stänga av alarmet igår så det ringde vid halv sju, så somnade jag om och vid åtta fick jag ett sms från en klasskompis som hade missat att vi skulle jobba hemma med grubbarbetet så då vaknade jag igen men tillslut somnade jag om och lyckades sova till tio i alla fall.

Nu behöver jag plugga, grupparbetet på en a4 ska vara klart på torsdag och jag har inte ens hunnit börja, jag måste hinna till Tobbe och rida och antagligen mocka till honom och de andra tre hästarna i stallet, jag har tvättid vid två, hatar tvätt tider och sen ikväll är det träningen  med Future Riders som jag inte heller riktigt förstår mig på. Det ingår fyra träningar, två på hästen och två nu. Den första sätter dom dagen efter div 2 laget, smaaaart! Inte! Dock var Roxett halt då så jag red Tobbe som stor häst i laget och han var egentligen lite för lite igång för att tävla en klass så jag vägrade träna honom dagen efter. Men varför sätta en Blekinge träning dagen efter en Blekinge tävling?
Andra gången var jag faktiskt med. Sen tredje gången skulle det vara borta i Karlskrona, när det fortfarande var massa snö och is ute, Roxett var inte hundra igång men jag kände mig skyldig att åka ändå, men så kom det massa snö och vägarna var snor hala den kvällen så jag och de flesta andra från denna sidan Blekinge ringde återbud då vi inte vägade oss ut påvägarna med hästsläp.
Och nu sista gången lägger dom dagen efter Blekinges första tävling för året, varför inte lagt den förra veckan innan tävlingarna drog igång? Nej, stor Diss till Blekinges Future Riders i år, det mesta är oplanerat och vissa föreläsningar fick man reda på två dagar innan och har mn häst och skola kan det behövas planera lite.

vfds


// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0