Future Riders avklarat

Träning för Björne Carlsson avklarad.
Måste säga att jag faktiskt är riktigt nöjd med både hästen och till och med mig själv ikväll! :) Efter en lång och bra framridning började vi hoppa två sockerbitar med 13 m tror jag det var där vi skulle få in fyra jämna och rytmiska steg, sen efter några gånger skulle vi fortsätta och hoppa ett räcke med lite längre avstånd men ändå fyra ganska samlade och så bygdes det på. Jag märkte knappt på Roxett att hon var trött från igår, istället var hon lydigare och gick i en jämnare galopp utan att jag behövde plocka så mycket i henne. Det ända jag kan klaga lite på var ett stopp vi fick, det var ett lite tittigt hinder, hon tittade till, jag försökte ta upp huvudet på henne från underdelen av hindret men hittade inte avståndet och tappade bort skänklarna. Men efter det skärpte jag mig och lyckades hitta det där tempot som är alldeles lagom och när jag får in det tempot är chansen mycket, mycket större att hon landar i rätt galopp. Hon har ju lite problem med att byta och ofta får jag sakta av mitt i banan för att byta, min tränare har också försökt men inte ens hon lyckades få henne att byta, men så berättade Lisa att hennes ponny och hennes systers stora häst med hade haft problem med det och tippsade om en övning som efter ett tag hade fått båda hästarna att göra rena byten så det får jag prova i veckan.

Vilket fall så kändes sista rundan verkligen skit bra, vi hittade avstånden, red i ett bra grundtempo och hon lyssnade på alla mina hjälper. Björne sa även det och att det varken var några problem med att länga eller korta henne.

Nu har jag hunnit duscha, annars har jag nästan precis kommit hem eftersom det var en halvtimme försenat och sen enda borta i Karlskorna. Tycker det är lite dåligt när en tränare kommer för att träna oss i Future Riders tycker jag helt klart det är okej att Karlskrona utnytjar detta och har en grupp med klubbens ryttare men vi som tränare kom dit för ska inte behöva stå ute i spöregn och blåst i en hel halvtimme för att klubbens egna ryttare drog ut på tiden.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0