Första regionala

Idag var det ju första regionala med Roxett, en 110 som inte kändes allt för lockande efter igår. Men idag gick det faktiskt väldigt mycket bättra! Framridningen gick kalas, hon var lydig och även idag kunde jag vara väldigt lätt i handen. Framhoppningen gick också bra, Maria Fieber var inne samtidigt och kommenterade att sprången var bra och att jag skulle rida så inne på banan med.
Och det gjorde jag nästan, första hindret tittade hon till lite men jag morrade och då hoppade sen efter det gjorde hon sitt första galoppombyte inne på en bana, så otriligt stolt över det är jag!! :) Sen flöt det på, jag red bra och hästen skötte sig fint, sen till feman var det ganska kort väg så jag fick inte riktigt tillbaka henne där och hann inte med i svängen så det blev en "S sväng" för att inte missa hindret men jag är ändå stolt öve min ridning till det hindret för jag satt kvar och red istället för att luta mig framåt, virseligen rev hon men hon hoppade i alla fall! Sen hoppade vi sexan och fram till sjuan lutade jag mig lite, lite för mycket fram och släppte då lite, lite för mycket på tyglarna så hon stannade. Jag tycker att hon hade kunnat vara lite säll och hoppat ändå men eftersom jag vet att jag gjorde fel är jag inte heller sur för att hon stannade. Sen var dt kombinationen kvar som gick som på räls, poff så var vi över :)

Jag är inte nöjd med resultatet men jag är nöjd med ritten och det är det jag strävar efter än så länge och folk sa att det var en svår och teknisk bana så jag är faktiskt sjukt nöjd! Framför allt för att jag red mycket, mycket bättre idag :)



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0