Dumma blogg.se

Hade tänkt blogga idag efter skolan men då var det något fel på blogg. se så ni får skylla på dom för dålig uppdatering ;)
Vilket fall skulle detta bli min "lugna dag" jag skulle bara vara i skolan till 12, sen mocka och tömköra Roxett sen skulle jag bara hem, läsa på redovisningen till imorgon, kanske städa lite och sen sova. Meeeen, jag var i skolan, ganska meningslöst eftersom vi gick igenom lite mer om munvård men det mesta hade vi redan gått igenom och så fick vi se lite grisiga bilder på missköta tänder. Så slutade vi vid 11, jag tänkte att oj, vad bra då hinner jag med Tobbe, så jag stack dit, mockade alla fyra boxarna och red honom. Först var han jätte lugn precis som vanligt sen när jag vände fick han något cp ryck! Min 21 årige gamle Fiis som inte är rädd för någonting blev plötsligt skit rädd för något som tydligen skulle vara bakom oss, han gick och taktade på sidan, typ som en tvär extremt dålig skänkelvikning och ville vända, lät jag honom vända stod han blixstil och bara tittade, lät jag inte honom vända började han hoppa och stutsa på stället. Detta gjorde han blandat åt både höger och vänster. Till slut blev jag sur eftersom det bara var dumheter och han blev sur för att jag blev sur så jag kände att det var bäst att hoppa av och gå. Då var han sådär gullig att han först vände huvudet mot mig och ville ha uppmärksamhet men när jag ville klappa honom vände han lungt bort huvudet för att visa att han var sur. Jag fick då dåligt samvete och började fjäsk kela honom så till slut blev vi båda glada igen ^^
Jag bestämde mig för att hoppa upp igen när vi nästan var hemma, då var han lite lugnare men ändå stirrig så jag skrittade fram och tillbaka förbi vägen upp till stallet, det tog några gånger men till slut skrittade vi upp till stallet med långa tyglar och så fick han lite hö så var jag precis lika älskad som vanligt ;) Haha

Sen stack jag till Roxett och mockade och tömkörde henne lite vilket gick helt okej, imorgon hoppas jag på ridning trotts att de har sagt att det ska både regna och snöa xD

Sen ringde Lollo och undrade om jag ville med henne till hennes stall och borsta Ultra (en häst hon rider ibland men som nu ska ha föl precis vilken dag som helst då det var uträknat till igår egentligen) Hon, jag och Anna åkte dit och började med att mocka, två boxar hann jag med. Sen tog vi in Ultra och Lollo hjälpte till med annat så jag borstade henne, satan vad hon fällde! Stora tussar bara flög omkring i luften.

Efter stallet åkte vi hem till Lollo och snackade lite och så sen kom Matilda så vi var ute och gick typ en timme i väldigt rask takt. Och efter att ha gått i skolan, mockat 7 boxar, ridit en cp ponny, longerat en häst, borstat en och gått i en timme så orkade jag inte åka hem för att laga mat så jag unnade mig faktiskt en pizza :$

Nu bode jag verkligen läsa på redovisningen, har även matat ormarna. Städningen får vänta xD

Fick även en bild av en tjej från mej & Roxett i helgen 
bgfs




// Frida FritZzJävel Svensson ♥







Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0