Dålig bloggning

Förlåt för dålig bloggning. Började med skolan, inget speciellt hände där, vi hade genomgång hela dagen om olika människors syn på andra människor. På eftermiddagen fick vi reda på att vår lärare skulle iväg på semester till den 14 tror jag det var så på hennes lektioner ska vi göra ett lite större grupparbete om olika religoners syn på olika saker.
Vi skulle egentligen slutat vid fyra idag men eftersom dom hade missat lite på Arbetsmiljö och säkerhet i måndags skulle dom fortsätta med det så jag fick sluta vid halv två, lite dum tid eftersom jag skulle på jobbintervjuv på Vägga Rökeri vid 4. Men bestämde mig för att sticka till Roxett och fixa där så länge. Hon var så grymt fin idag, en liten period blev hon lite stressad men annars var hon så fin att jag höjde upp formen på henne en liten stund vilket även det fungerade bra. Hoppas bara detta håller i sig nu så kanske det kan bli någon liten lokal dressyr klass fram mot sommaren, måste bara lära mig dom nya programen då, om jag inte minns helt fel har dom ändrat typ alla sen jag tävlade sist.

Efter stallet åkte jag in till Vägga, hann inte ens bli nervös fast att det var min första riktiga jobbintervjuv men det gick väldigt bra. Hon frågade hur jag trivdes på naturbruk så förklarade jag ju då att jag trivdes sjukt bra! Och så kom vi in på hästar, hon hade tydligen ett litet russ åt hennes dotter som hon köpt av han som har hästarna Lollo red innan. Vet inte om jag har berättat om honom för längesedan i bloggen? Han är i alla fall väldigt speciell, han har 7 araber, två shettisar och en jäkla massa får och ingen fattar riktigt varför han har dom eftersom dom inte sköts. Hästarna har inte haft vatten på hela vintern efter som "dom äter snö", även i vanliga fall är han väldigt dålig på att fylla på vatten. Hästarna har alltid gått ute året runt men först i vintras fixade han en ligg hall på grund av anmälningar, han hade planerat att bara ha det för syns skull men tjejerna lyckades få halva till hästarna. Det är även taggtråd runt hela hagen, enligt Djurskydds vaddetnuheter så har han blivit anmäld till och från i över 10 år men dom har tydligen inte haft tillräckligt med bevis trotts att Lollo tog kort på den tomma vattenbaljan hela vintern. En gång när jag var med och skulle ge vatten till fåren var dom så törstiga att de slogs om att få dricka.
Men vilket fall så bratade vi väldigt mycket om det, sen kom chefen så då bratade vi lite med henne med, även hon hade häst så det blev knappt några frågor alls utan mest hästprat i tre kvart. Haha Dom tyckte det var lite synd att jag inte hadde kassa vana, men dom skulle höra av sig om några veckor. Även om ett rökeri inte precis är något drömjobb så är det ett jobb och all personal jag träffade verkade riktigt, riktigt trevliga! :)



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0