Besviken och grillning

Ridningen idag gick sjukt dåligt, precis som igår var hon jätte stressad och halva ridbanan var totalt livsfarlig. Vet inte hur många gånger hon blev rädd för något i skogen och bara kastade sig, första gången var jag riktigt nära på att åka av. Tillslut gav jag faktiskt upp, jag har gjort det enstaka gånger innan med henne eftersom när jag känner att jag börjar tappa tålamodet och bli arg tycker jag det är bättre att avsluta än att vi börjar bråka, dessutom är hon inte värre dagen efter för det.
Men jag blev så himla besviken eftersom hon har varit grymt fin i markarbetet dom senaste veckorna, hon har aldrig varit så fin innan. Och visst vet jag att det går upp och ner i ridningen, det kan inte gå rakt upp för då är man "bäst" på noll och ingenting, men att gå från bättre än någonsin till så sjukt dåligt då kände jag mig verkligen dålig och kände hur självförtroendet sjönk.
Men imorgon blir det tömkörning för att försöka få henne på andra tankar.

När jag precis hade fått in henne i stallet ringde Eken och frågade om jag ville med och grilla. Sagt och gjort, dock eftersom jag var tvungen att hem och byta om först och handla tog det lite tid, vi glömde även köpa engångsgrill på Coop så vi körde innom City Gross som inte hade någon så tillslut hittade vi en på Preem.
Så runt halv åtta fick vi nog fyr på grillen vid strandpromenaden. Men efter våra och Emmas tidigare grillmisslyckande ska vi vara glada att vi ens fick fart på grillen, men trevligt hade vi.

Nu ska jag plugga lite och sen kolla klart på filmen jag började på i söndags :)



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0