Älskade Tobbe! <3

Sen efter skolan åkte jag ut till Hällaryd och hämtade klippmaskinen och sen ut till Tobbe som jag tänkte frisera. Han har sett ganska slaffsig ut hela vintern eftersom jag inte har klippt honom då jag inte ser någon anledning att klippa en häst som gick på lösdrift i höstas, stod i ett ganska dragit stall under vintern och inte har blivit riden under nästan hela vintern. Förra veckan friserade jag manen på honom eftersom jag inte har klippt den heller under tiden, hans man är så himla jobbig att klippa eftersom den är så sjukt tjock och hur man än gör ser manen mycket längre ut uppe vid huvudet och även den som ligger på andra sidan halsen men han såg lite mer välvårdad ut i alla fall. Idag var det pälsens tur eftersom jag ska försöka hinna skritta igång honom nu och med den pälsen blir han svettig (inte dygnsur såklart men små fuktig) efter 15 minuters skritt. Han hade så grymt tjock päls att maskinen knappt kunde ta allt men bort kom det. Ingen fin tävlingsklippning eftersom jag dels tycker det är svårt att klippa från gigantisk vinterpäls till fin klippning, jag har inte heller klippt på aknske två år sen han skadade sig och dessutom kommer jag ändå behöva klippa om honom innan han kommer ut offentligt igen.
Som sagt blev det något rand här och var och jag tog inte jätte noga mellan frambenen och på bogen där han har tre miljoner virvlar, men han blir inte svettig och det var det som var meningen. Och så ser han nästan ut som en normal häst istället för ett murmeldjur ^^

Efter det skrittade jag en runda, brukar alltid göra det efter att jag klippt mina hästar eftersom dom har stått stilla så länge sen får man även bort mer av dom små irriterande hårstråna som inte vill försvinna vid borstning direkt efter men som kan ligga och skava/ irritera hästen under täcket sen. 
Vilket fall var jag ute i en hlvtimme denna gången och han blev varken flåsig eller svettig, inte ens fuktig :)


Jag hade även med kameran och tog lite kort på min fisgris men självklart hade inte mamma lagt ut sladden till den igår när jag fick den så jag får inte in bilderna på datorn. Så ni får nöja er med en gammal bild från vår första lokala efter skadan för ca ett år sen :)

bhyvuh




// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0