Ny design snart? ;)



Bode verkligen snart byta design då denna är ganska mörk och tråkig, får försöka slänga ihop en snart :)

Sen kan jag faktiskt inte förstå varför så pass många läsare orkar hänga sej kvar här när det inte ens uppdateras en gång i veckan, men tack ;) Haha


En liten sammanfattning av tiden som har gått har jag ridit, longerat och tömkört hästarna, vilket har gått precis som vanligt vad jag kan komma igår, haha bra där ;)

Jag har jobbat endel, både att dom har ringt in mej på Demensboendet där jag var på praktiken och på mitt sommarjobb som är i städet på Scandic hotell i Karlshamn, låter säkert som ett tråkigt jobb men det är verkligen chill och med roliga arbetskamrater så det är mer än okej :)

I onsdags var det tävling i Ljungby igen, Roxett fick jag inte riktigt fram till första hindret då hon var lite lojj, drev jag på henne blev hon bara lång och stark vilket resulterade i att jag bromsade för mkt och så där kom stoppet, sen fick jag igång henne och resten av banan flöt på bra ända tills näst sista hindret där det låg en liten vattenmatta, eftersom det var evigheter sen hon sensat var tittig på ett hinder red jag "som vanligt" och reagerade för sent när hon fick syn på den och blev rädd så där kom stopp nummer två, men när vi tog det igen hoppade hon. Sen i 105 fick jag igång henne mkt bägttre och hon var mer på hugget, två riv blev det men med bra flyt och fina språng så jag är nöjd! :)

Och min lilla älsklingsponny gick kalas! I 1m nollade vi grunden utan problem, kombinationen med hästavstånd funkar kalas. Sen i omhoppningen var det en sväng där man antingen fick vända jätte snävt eller ta en gigantisk väg, eftersom det var många nollor var det bara till att sattsa på den snäva, dock fick jag inte riktigt med honom för inneskänklen och kände att vi låg helt fel så jag "gav upp" med ridningen och han stannade. I 105 gick dte även där jätte bra och jag hittar faktiskt inte så mycket att klaga på varken från hans eller min sida, sista bommen i grunden föll, men ingen stor grej.
Något som är så grymt skönt är att nu dom två senaste tävlingarna med honom så har det känts så sjukt bra, han har blivit mkt lugnare och lyssnar mer och på så sätt har jag lärt mej att se avstånden riktigt bra med honom, när vi ligger rätt lättar jag, han hoppar och efter hindret lyssnar han när jag tar tillbaka honom och studsar inte alls på samma sätt som innan, det känns faktiskt som om vi är Ett nu, sen beror det hur länge det varar men allt går upp och ner och nu vet jag att det går! :D Älskade ponny skrutt!!!! <3<3


Du är mitt allt, älskade Busponnii! 
vd




// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0