Mamma klagar haha


Haha nu klagar mamma att jag uppdaterar för dåligt mså jag får väl slänga in ett litet inlägg :p

Midsommar firades borta i Ronneby i Sickans sommarstuga ute vid havet, vi började med att äta potatis med gräddfil och köttbullar/ sill sen på kvällen grillade vi och drack massa alkohol och gjorde massa lekar, kul som fan! Jag och Emma badade två gånger oxå och så ut med kanoten.

Jag har oxå hunnit med att tävla båda hästarna i Ljungby i onsdgag, Roxett har haft lite vila så hon fick gå en 90, 1m. Det var SJUKT varmt så hon var inte riktigt på topp, ett stopp och två riv i 90, inte jätte nöjd men hon kändes lite trött. I 1m var hon mycket piggare och var nolla fram till näst sista hindret där jag tänkte "oj vad bra det går!"  och slappnade av, då tog hon chansen och tvärnitade, men jag är ändå väldigt nöjd med denna klassen :)

Tobbe är ju inte tävlad sen i september förra året så han gick också 90, 1m. Han var grymt fin redan på framridning/ framhoppning och på banan var han helt fantastisk! Klockren nolla i 90, han bjöd lagom utan att studsa och var jätte lätt att få tillbaka, så jag är riktigt nöjd! :D I 1m börjar han precis lika fint, men framåt slutet tände han till lite och blev lite studsig vilket resulterade i att vi rev två på en distans men efter det blev han lugn igen. Och för att inte vara tävlad på nästan ett år, 21 år gammal och efter en senskada så är två riv i LB helt okej! :D

I lördags var det fest både hos Dennis och hos Sickan så jag sprang mellan och var lite på varje stället, grymt roligt hos båda och jag, Elin och evelina dansade ju inte alls i soffan eller såå ;D

Aja, nu får det räcka, blev lite iaf ^^

gstr



// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Anni

sv: Jo men precis! Jag kan reta ihjäl mig på folk som bara räknar rosetter och är glada så fort de lyckas göra en nolla, fast att rundan sett HEMSK ut och fast att de verkligen lagt hästen i skiten på vartenda hinder :/ usch.. Tobbe kanske är snäll och ställer upp på det sättet, men han ser svårriden ut på flera andra håll :D haha, så du får nog rida vettigt ändå.

Blev så glad när jag såg dig & roxette på bokeslätts tävling för att tag sen. ni låg galet och hon stannade, och då böjde du dig fram och klappade henne på halsen :) så himla bra gjort! folk gnäller på mig när jag klappar fast att han stannat, men jag känner att jag vill be om ursäkt för att jag tabbat mig, och jag vet ju att det är enbart mitt eget fel..

2011-07-05 @ 21:33:34
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0