Snel hest

Idag var Häxan tydligen snäll, red på åker idag med fast idag red jag lite mer volter och jobbade henne ganska mycket i skritten eftersom hon inte är riktigt igång fick hon gå lite friare men ändå inte hur som helst i traven.
Det märks helt klart att hon har vilat dock inte riktigt så mycket som jag hade trott.

Och Future rider har helt plötsligt ändrat tid till träningen som skulle varit på söndag till på fredag kväll! Vem sätter en hoppträning på en fredag kväll?
Dessutom är den i Karlskrona vilket är några mil ändå och eftersom jag inte anser att hon har konditionen till en sådan träning som det är nu känns det bara onödigt. Har seriöst funderat på att hoppa av hela grejen, det är nog bland det mest oplanerade jag varit med om och inte har jag lärt mej ett skit heller men vi får la se.

Vilket fall så har Jana igångsättningskurs i hoppning i helgen så funderar på att vara med där istället. För det första är det ridavstånd dit sen är det inte bara min häst som inte har full kondis.
Tränade alltid för Jana när jag var mindre,egentligen var det väl mest för att pappa kände honom, han var den ända som fanns i Karlshamn och på den tiden var man glad bara man fick hoppa. Men det gav inte så mycket och han var oengagerad sen han tyckte inte om Samson vilket gjorde att han hjälpte mej mindre så när jag köpte honom slutade jag. Dock provade jag honom av någon anledning igen i en droppin grupp där bara jag kom och hade han varit så bra hela tiden hade jag inte tvekat, shit vilken skillnad.
Sen gillade han ju verkligen Sess på uttagningen till Future rider så det ska bli spännande, hoppas bara det finns plats! :)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: enewe - satsande dressyrryttare'

Hej, det är jag som säljer ponnyn som dressyrmupparna la upp, tack så mkt för din fina kommentar, :)<3

2011-01-05 @ 18:01:21
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0