Nyklippt Pålle

Nu är Roxett äntligen klippt! Första vintern med henne kände vi inte riktigt att det var någon idé eftersom jag inte red henne och hon kan bli väldigt stirrig när det gäller vissa saker. Förra året tyckte vi inte det behövdes eftersom hon ändå inte tävlades/ tränades jätte mycket.

I år däremot har hon blivit jätte svettig även om hon är igång nu så vi beslutade oss för att prova. Eftersom jag endast har klippt Tobbe innan som står och sover och inte bryr sig vad man gör så hjälpte Sofia mig att klippa henne. I går startade vi, i början var hon väldigt skeptisk och spänd, men jag kallar inte det problem. Tillslut stod hon jätte snällt förutom vid vid ansiktet och bak vid svansen så det sparade vi till idag. Med bomull i öronen (inte världens lättaste att få dit, tur Fanny är lång haha :) Sen fick jag bremsa henne med så gick det att få till det ganska bra ändå.
Skulle tagit bilder både igår och idag men glömde det så det får bli imorgon :p

Ska även bli kul att se hur galen hon är imorgon, tror det kan bli en livad ridtur! xD


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Frida

=)<3

2011-01-26 @ 17:45:31
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Lina

Klippte min ponny förra veckan, och ja vad ska man säga, det blev fart på honom kan jag lova! :)



2011-01-26 @ 21:59:24
URL: http://linalingvall.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0