Jag lever! Haha

Är precis hemkommen från stallet, började med att mocka och så sen kom Fanny så jag red en liten runda med henne och Florian. I vanliga fall brukar det gå jätte bra eftersom Florian är jätte lugn trotts att han bara är fem år men nu hade han vilat ett tag eftersom han har haft en hovböld. Roxett är ju alltid lite småstirrig sen nu har jag inte kunnat rida henne riktigt på grund av väder och underlag dessutom är hon relativt nyklippt. Hon är alltid lite osäker på bilar men idag var det extremt. Så fort det kom en bil hoppar hon ner i diket och i vanlig ordning får hon panik för snön så då kastar hon sig upp på vägen igen och bockar runt med huvudet mellan frambenen och skjuter rygg samtidigt. När hon höll på så blev Florian också lite osäker och började takta och små stirra. Men framåt slutet lugnade hon ner sig lite och gick bara och spände sig lite.

Tycker dock hon har utvecklat min ridning och framför allt min "modighet". Hade det varit i början hade jag själv blivit osäker när hon håller på så men nu har jag vant mig och lite på henne. Jag känner när hon ska göra något, jag vet hur jag ska hålla mig kvar och hur jag får henne att sluta. Och även om hon får lite cp ryck ibland är hon faktiskt oftast lugn och fin nu förtiden, men så har det ju varit massa blod svett och tårar att komma dit  :)

vfd

Nu ska jag slänga mig i ett bad, problemet med mig är att jag tycker verkligen det är jätte mysigt att bada men jag blir så sjukt uttråkad efter bara ett litet tag så jag gör helt enkelt så att jag tar med datorn in och tittar på film samtidigt. Så brukar det gå lite bättre i alla fall ^^



// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0