Hästmotion

Jag fortsatte som sagt min duktiga dag med att åka till stallet för att rida Roxett, eftersom det har varit väldigt kallt och därför hårt på ängen har hon vilat två dagar men idag kände jag att hon var tvungen att röra på sig lite, vill ju egentligen kunna rida henne normalt men det tillåter tyvärr inte vädret. Vilket fall var det första turen sen hon blev klippt, kan ju säga att hon var sjukt pigg och studsade runt överallt. Åkern var mycket riktigt stenhård och ojämn eftersom den är upptrampad, det hade även fryst till is så halt var det med. Och så då en galen häst på det. Ca en kvart vågade jag skritta henne sen gav jag upp.

Sen åkte jag vidare till Fällgren som skulle longera hennes foderhäst. De brukade ha longergjord och vanliga gummiband, hästen (Sunny) går då bara med huvudet rätt ner i marken och bara springer, hon jobbar inte alls. Dessutom rullade hon sig två gånger när vi skulle longera, Ja hon är rätt olydig! Så jag bad Sofie att hämta en longerpisk och en lina till så provade jag tömköra henne på volt. Tycker personligen det är mycket bättre, dels väljer man själv hur man vill sätta tömmarna/ linorna = hur mycket man vill spänna in. Dessutom har man en yttertöm så man på så sätt kan leda ut hästen med den och även räta upp så hästen inte blir för böjd.
Vilket fall så funkade det skit bra på Sunny och hon jobbade på ganska bra, skrittade dock mest eftersom hon har vilat ett tag, men lite trav tog vi. Och så lät vi henne galoppera något varv utan inspänning bara för att få röra sig.
Men både jag och Sofie var jätte nöjda med henne! :)

Sen åkte jag till Hällaryd och hämtade en sak till mamma och sen vidare till Roxett igen och mocka och slänga in en ny torvbal eftersom jag inte han det innan.

Nu är jag äntligen hemma och väntar på att klockan ska bli halv åtta så Angelica & Eken kan komma och så ska ju Emma bjuda på mat. Nyfiken på vad det blir, hon har till och med stängt dörren till köket (som aldrig, aldrig är stängd) för att jag inte ska se vad hon gör för något! ;)

Eftersom jag som vanligt inte har några bilder idag lånar jag bilder på min ena lilla skönhet och Emmas lilla Snake syns lite granna på ett hörn. Sötlökar! :)
vf

vfd

Med lite fantasi ser han faktiskt ut som ett hjärta här ^^ Haha
vgd

Foto: Emma Arnér


// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: vikky

sv: Hon kanske bryr sig, vad vet jag... Hon är ju ändå hans UPPFÖDARE tillochmed..

Hon separerar och har bara inte möjlighet. Erbjöd mig att ha kvar honom för ca 800 kr/mån fr o m April = inte ens hälften av vad det skulle kosta henne att ta hem honom när mitt kontrakt går ut om han inte är såld.. Men det ville hon ICKE, hon vill ju inte betala för något hon inte vill ha.. Usch, hon ska inte få komma nära honom någonsin mer..

2011-01-28 @ 20:10:02
URL: http://fjordtastic.blogg.se/
Postat av: majahorse - En stolt unghäst´s ägare

3 är hon

2011-01-28 @ 20:53:01
URL: http://majahorse.blogg.se/
Postat av: Angelina

Svar: Ja, självklart. Han är ju ett fullblod så han gick löp innan, men han har bara gått 22 löp totalt (hälften i Irland eftersom han kommer därifrån). Som jag har förstått det så hände det efter hans "vintervila", då fick han en ny tränare som körde rätt hårt med honom direkt, detta ledde till att han till slut fick en liten blödning på ytliga böjsenan. Han var endast svullen i en vecka och har bara varit lite halt på böjt spår just under första & andra veckan. Jag köpte honom 2 månader efter att dom fick reda på senskadan, så det var en liten chansning. Men jag har hört (kollade nämligen runt massor innan jag valde en skadad häst) att just senskador är en "bra" skada eftersom den oftast läker helt, men att det tar lång tid. Ian charmade mig och min pojkvän (som var rädd för hästar) på direkten. :D Så valet av häst var lätt. :) Hur har det gått för dig och din häst som fick senkadan? När hände det?

2011-01-28 @ 22:05:41
URL: http://inchlaggan.blogg.se/
Postat av: frida

sötisormar<3



sv: Jag vill inte ha xperia för syrran & sebbes storasysters man har haft problem med sina=) Men ska kolla runt lite, vill ha nokia eller sony ericsson =)<3

2011-01-29 @ 09:28:56
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0