Gammalt inlägg

Har rätt tråkigt och väntar på att tiden ska gå så jag kan till stallet och fixa inför dressyrträningen ikväll :)

Sitter och tittar igenom alla gamla bilder på min bdb och hittade då detta inlägget xD Haha duktiga jag ;)


Idag va första gången jag nollade grunden i en La! :D Sen i omhoppningen blev jag alldeles för glad och okoncentrerad så det blev 2 riv och precis utanför placering, men vafan min häst är bäst ändå! ;)

Sen mer laddad än någonsin skulle jag starta en La till i A finalen, dock blev det inte så.
Jag stog i transporten och skulle stoppa in bomull i öronen på min stressePelle vilket han inte tycker om, så han tar först upp huvudet och sen bara smäller han ner det igen så jag får hans "haka" mellan ögonen på näsan och det börjar PISSEblöda.
Känslig som jag är sätter jag mej ner "jag ska rida, jag ska rida".
Mamma får lasta ut och göra iordning häst medans jag sitter på marken och torkar blod och försöker att inte svimma.
Jag hoppar upp och rider in i ridhuset (framridning) samtidigt som jag då och då torkar blod med tröjarmen och tänker "jag ska rida, jag ska rida"
Medans jag skrittar där börjar det svartna och jag håller på att svimma. Jag kastar mej av, släpper häst som snällt står och titta på mej och sätter mej typ "halvdöd" på en stol.
Sjukvårdaren tillkallas och jag får ligga på massa madrasser medans hon fixar till såret och tejpar ihop det. xD

Där rök min A final. ^^

Hittade även detta:

Idag levade Frida farligt. ^^

Tingsryds travet på eftermiddagen, jag skulle köra Pigge först.
När vi kommer ut på banan och börjar skritta tar Pigge ner huvudet och tömmen fastnar i skakeln. :O
Tömmen satt då inte fast i ringen på ryggen så jag vänder och skrittar tillbaka till Krister.
Johanna håller Pigge medans Krister tar bort tömmen. Pigge kickar då, blir rädd och reser sig och börjar springa. Där satt jag med bara vänster tömmen.
Som tur väl så när jag drog i den gick Pigge in på en volt och saktade ner så dom kunde ta honom. :S



// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Frida

sv: Okej vad trist.



Frida, lever inte du alltid farligt? haha<3

2011-01-24 @ 17:38:37
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0