Dressyr träning

Kan väl inte skryta med att det gick extremt jätte bra på träningen idag. Hon var ganska stirrig, det var en häst i gruppen innan som hade kissat, den fläcken var tydligen jätte farlig så den hoppade hon över varje gång.

Men jag får väl glädjas över att det antagligen beror på en lite för lång vintervila och att min ridning nuförtiden är på en åker där underlaget varierar. Jag vågar inte heller göra massa volter för jag är rädd att hon ska halka, utan hon rids mest för att hållas igång.

Ninni sa även att hon tyckte hon blev lugnare och lugnare, även om hon är lite töntig, lite springnig och lite lättskrämd ibland så är hon ändå inte lika nervig som förr. Sen att det har gått bättre hemma än vad det gjorde idag, men det var första gången i det ridhuset på nästan tre månader och som sagt är hon fortfarande lite töntig.


Roxett <3
vfd


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Lina

Fin blogg!



Söt häst :)

2011-01-26 @ 10:14:00
URL: http://linalingvall.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0