Dag 6 - Det här äter min häst varje dag


Det här äter min häst varje dag

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad mina hästar äter för tillfället! xD Haha
Nae men eftersom vi har rivit vårt stall och bygger nytt hemma har jag båda hästarna hos olika kompisar. Pga tidsbrist hinner jag inte ut till Tobbe varje dag så Sofie fixar allt till honom och när jag väl är där tar jag hennes tre hästar också som tack. Men eftersom han inte arbetar något för tillfället vet jag att han bara får hösilage och lite halm, inte jätte mycket eftersom han har blivit rätt tjock på sistone, sen får han någon morot bara för att ha något i krubban.

Roxett mockar jag till varje dag och rider regelbundet men dom jag har henne hos har fem andra hästar och tycker då det är lättast att dom fixar hennes mat med enda gången jag gör det är om jag mockar just när de lägger upp hösilagen men hon får runt runt 4 kg 4 gånger om dagen. När de tar in hästarna får de först stå och mumsa hösilag ett tag innan de får kraftfoder för att förhindra foderstrupsförstoppning. Innan fick hon Kraft Grov då hon var lite tunn, nu har hon lagt på sig och de fixar billigare Kraft Grund så då får hon det, vilket hon funkar bra på. 

Jaa, det känns lite pinsamt att inte veta exakt, lite jobbigt med eftersom det alltid är jag som har bestämt foder till de innan. Men jag vet att det är duktiga personer med massa års erfarenhet så jag litar på dom! :)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0