Dag 1 - Presentera dig och din häst



Presentera dig

Jag heter då Frida Svensson och är född 8 oktober 1990. Jag delar en trea i Karlshamn med min kompis Emma och har pluggat en termin på Digitalbild produktion på Blekinges Tekniska Högskola men har nu bestämt mig för att hoppa av så för tillfället letar jag annan utbildning/ jobb.
På fritiden är det väldigt mycket hästar, tävlingar,  kompisar fester och andra galenskaper.
Jag är väl egentligen ganska snäll men blir jag riktigt arg så blir jag verkligen arg men som tur är har jag väldigt lätt för att förlåta.
Jag är rätt dålig på att beskriva mig själv men detta är väl jag i nuläget^^


Och din häst

Portnahully Toby

Hösten 05 letade jag ponny, vi var och provred, provred och åter igen provred. Det var många jag tyckte om men ingen som det klickade till 100% tillslut började jag nästan ge upp och provade de jag tyckte om en andra gång. En dag hittade mamma en annons som vi helt enkelt hade missat av någon konstig anledning. En skimmel från Irland född 1990 i Tomelilla, jag var väl lite sådär eftersom jag tyckte han var snäppet för gammal och fick jag välja hade jag inte valt en skimmel. Men vi åkte dit i alla fall.
När vi kom in i stallet stod han där med världens shettis päls, halv lång spikrak, tjock man. Han såg även mer död än levande ut och dåvarande äger står och säger "han brukar inte sticka men jag brukar rida honom på pelhambett" Jag och mamma tittade på varandra för att sedan kasta ett öga på ponnyn som såg ut att knappt orka trava. Men eftersom vi ändå var där var det ju lika bra att prova.
Vi åkte iväg med honom till en hoppträning, när vi kommer dit frågar tränaren(som hon inte hade tränat för på ett tag) om han har lugnat ner sig något nu när han var lite äldre. Det var även en unge som halv viskade "å titta där är den heta ponnyn" Jag och mamma började fundera på om det verkligen var samma häst de pratade om.
Men så hoppade jag upp och vilken känsla!! Han blev en helt annan ponny, väldigt pigg, stuttsig och små stegrade samtidigt som han var snäll och som han hoppade, jag var fast! Det var honom jag skulle ha!

Vi tog hem honom den 18 november, klippte och rakade honom, två dagar senare åkte jag på klubb hoppning och nollade både ld & lc. En vecka efter åkte vi på lokal, regional med en dubbelnolla i ld och ett pet i båda LCna och Lb, jag var överlycklig ... Tills jag glad i hågen skulle galoppera honom på en äng i snön. Han blev helt tokig och var mer i luften än på marken, så höll han på någon vecka och efter varje pass sa jag att jag aldrig mer ville sitta på honom utan helt enkelt lämna tillbaka honom!

Som tur väl gjorde vi inte det och under våra 2 och ett halvt tävlingsår fick vi massa vinster och plaseringar, kvalade till medelsvår och startade en LA+5 med ett pet.
Sen i augusti 2008 halkade han ganska rejält på en gräsbana och kraschade in i hindret och fick en senskada

http://www.youtube.com/watch?v=7fkk-G8iEBE
b fgbdggvds


Veterinären trodde inte att han skulle bli bra men det var något mamma inte valde att berätta för mig. Istället gjorde vi en behandling och efter ca ett års vila blev han till vets. stora förvånad helt frisk. Efter det har han startat en och annan klubb, lokal avd b och även en 1m som storhäst. På grund av olika skäl har han nu fått en lite längre vila men hoppas kunna starta honom lite smått till våren/ sommaren igen.

Han är den mest speciella häst jag har haft och gick rakt in i hjärtat! Kärleken till honom är helt obeskrivlig och jag vet inte vad jag gör den dagen han inte finns här hos mig längre<3<3



vvdsfdsgfedcsdcddsvdzflhvddscds


Blev ett ganska långt inlägg om Tobbe så jag lägger ett nytt om Roxett :)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Frida

Lille Tobbe:D

2 bilder har jag tagit ;) hehe =D

2011-01-16 @ 21:49:58
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

2 väl? Dem ifrån Börjes cup, när han har typ allting i blått:) Har båda bilderna på någon cd nämligen:D

2011-01-16 @ 22:00:06
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja så tänker jag med och jag vill gärna att dom ska få hö 4 gånger om dagen;)

2011-01-16 @ 22:17:41
URL: http://jagsaandra.blogg.se/
Postat av: Frida

sv:Konstigt för jag har båda orginalbilderna på cd:)

2011-01-16 @ 22:24:20
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Den ena vet jag 100% men den andra liknad otroligt mycket en bild jag har på min ena cd

2011-01-16 @ 22:37:15
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej det e ju bra:)

2011-01-16 @ 22:40:48
URL: http://jagsaandra.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv: jo den är på dej ^^, är hundra,annars liknar dem 2 bilderna varandra otroligt mycket bara:)<3

2011-01-16 @ 22:59:56
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Nej jag har inte fotat med en nikon:) Men ska kolla om jag hittar cdskivorna

2011-01-17 @ 12:12:47
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0