Bad i snö från häsrryggen

Dagen började med att åka ut till Tobbe vid 10 som skulle få nya skor. Undertiden han skoddes passade jag på att mocka till Sofies hästar också eftersom hon är så snäll och fixar till Tobbe med annars! :)
Han hade tydligen varit rätt orolig på nyår, trotts att de inte smällde något i närheten av stallet hade han varit helt svettig när hon skulle släcka till dom. Men så är han ju rädd för åska med så det kanske inte är så konstigt.

Efter det åkte jag ut till Roxett och fixade allt till henne och bestämde mej för att rida henne på åkern i snön. För att komma dit måste man rida en liten bit på vägen och hon är väldigt stirrig att rida ute själv och kan lätt få för sej att tvärnita, stegra och sen kasta sej, men idag gick det bra.
Sen skulle jag ut på åkern då. Där var en vall med snö som hon tyckte var lite läskigt så hon tog ett elefanthopp rätt ut i snön, när hon landar får hon panik eftersom det var så kallt var det en ishinna ovanför snön som lät. Hon visste inte vilket ben hon skulle stå på så hon stegrar, hoppar och bockar omkring som en rodeohäst tills jag tillslut dyker av ner i snön. Tur att snö är mjukt och jag landade bra ;)
Vilket fall så fortsatte hon hoppa runt och jag var helt hundra på att hon skulle sticka ut i vägen, men tillslut lugnade hon sej och stod blixtstill tills jag tog henne.

Men sen hoppade jag upp igen och då gick det bra :)

Jag måste verkligen få tummen ur r*ven och lägga in bilder från kameran, så pga texten lägger jag istället upp en bild jag tog på en tävling på Öland förra sommaren :p

gdf



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0