Vila I Frid min älskade <3

Jag var ute och gick i ca 1,5 timme innan. När jag var nästan hemma smsar mamma "Är du hemma? Skriv när du är hemma måste prata med dej!" Direkt blev jag lite halvorolig eftersom hon typ bara skriver så när hon vill "skälla lite" på mig, så jag väntade mig det.
Tänk om det ändå hade varit så bra, jag hade blivit gladare för precis all skäll i världen än beskedet jag fick! Min älskade gamla ponny Camelia är död! :'(

Detta mejlet fick mamma av dom som köpte henne av oss;

"Vill bara säga att vår älskade Camelia idag 1/2 har vandrat vidare till de evigt gröna ängarna. Fanns inget att göra mer. Fick en ämnesomsättningsrubbning som tydligen gett en smygande fång som ej har märkts förrän det va för sent och hon fått hovbensrotation. För hennes skull va vi tvungna att ta detta beslut. Hon kunde knappt gå sista veckorna , har gått på fenylbutazon medan vi väntat på besked. Skriver så här till dej för jag orkar inte prata med någon om det nu.
Hon har iallafall inte lämnat vår gårdsplan i livet. Att denna lilla häst kan lämna ett så stort tomrum i ens hjärta, Jag gråter hela tiden jag skiver till dej. Vi hörs när detta lagt sig lite o vi kan se det positiva i att vi ändå fått ha henne hos oss."

Eliselunds Camelia var som jag skrev för ett tag sen min andra häst, en c ponny welsh efter den då mycket kända Coed Coch Targed RW 68. Det var hon som lärde mig rida, det var på henne jag fick självförtroende, jag fick min första seger på henne. Hon var hästen som aldrig gjorde någon något dumt! Världens snällaste, samtidigt lärde man sig rida på henne, man fick inget gratis, skulle hon jobba så fick man själv jobba. Hon var en riktigt bra omhoppningshäst, man kunde vända runt hinderstöden.


Har fortfarande inga bra bilder på henne eftersom mamma har dom hemma på sin dator

vf
vfd
 xb

Bilderna är tagna 2002, jag var 12 år och Camelia var 15 ♥

Och en film från 2001




Vila I Frid min älskade Eliselunds Camelia, Hästen som gick rakt in i hjärtat på mig och som jag aldrig, aldrig glömmer!!♥♥


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

sv: För att vara så stor är han väldigt lättriden :) men de dagar han är trött/när han har svacka, som nu så är det rätt jobbigt att få ihop honom :P

2011-02-02 @ 11:53:55
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Linda

Beklagar verkligen :/ <3

2011-02-02 @ 13:18:50
URL: http://lindawigren.blogg.se/
Postat av: anni

åh, gud vad tråkigt! :( Kommer faktiskt ihåg när du red den ponnyn..

Fint av nya ägarna att meddela er iaf, det är ju mer än vad de flesta bryr sig om att göra.



2011-02-02 @ 22:54:51
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Amanda & Evelina

Hej :D

Hur mår du? :D

2011-02-03 @ 08:00:16
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Issa

Åh vad trist att komma in och läsa detta :(

Beklagar verkligen!



Läste att du hade dina hästar på olika ställen, hur har du orken kvinna? :)

Jo, jag gå skola, 4mil hemifrån så det blir lite resande fram och tillbaka, går teknik med inriktning inredning & design, ångrar så sjukt att jag valde den linjen då jag har ett naturbruksgymnasium 1km från huset och 800m från stallet! Men snart är det över:)

2011-02-03 @ 15:28:33
URL: http://kattissa.blogg.se/
Postat av: Lina

Aldrig roligt när ens älskade somnar in för gott :(!

2011-02-07 @ 13:22:17
URL: http://nonelikeme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0