Tyskland!

Som sagt åkte vi bussen från resecentrum vid 4.40 igår mot Tysklan. En jäkla lång resa dels eftersom halvabussen hoppade på runt om i Skåne så blev det ganska många och gansla långa omvägar för att hämta/ lämna. Det hade även blivit något skumt med platserna så ingen av oss fick platserna vi hade bokat, Emma och Eken fick jämte varandra, Angelica bakom jämte någon konstig snubbe och jag två säten framför jämte en annan snubbe som dock var väldigt trevlig, Detta gjorde ju resan lite sämre eftersom vi inte kunde prata på samma sätt, men det funkade helt klart.

Vid kvart över 10 tror jag det var som vi tog färjan över från Danmark till Tysklan. Det var typ 100 år sedan jag åkte färja sist men jag gillar det, som många inte vet är jag väldigt fascinerad av stora båtar. När vi var på praktik hos profs travtränaren Fredrik Persson både vi i en stuga precis vid havet mot Kalmar med utsikt över Öland de dagarna vädret var klart. Vilket fall, så fort jag hörde en båt sprang jag ut med kikaren ^^ Haha
Men ja, färgan tog ca 45 minuter sen var det bara max 5 mins buss till Border Shop. Där shoppade vi loss i 2,5 timmar. Först var vi inne en gång och tog det viktigaste, så gick vi ut och lastade in det i bussen för att sedan gå en runda till i lugn och ro. Och inne på toan var det typ högre musik än på disco så där kunde vi inte låta bli att dansa lite! xD Haha

Kvart i 2 begav vi oss mycket fattigare mot färjan igen. Och sen en lång, lång hemfärd och alkoholen öppnades. Danmark känndes enormt, jag lyckades somna och sov i en timme och började fundera på om jag missat bron över till Sverige, men folk började prata att nu kommer snart bron. Men tji fick vi, det var väl lite mer än en timme kvar. I Staffanstorp tror jag det var hoppade så pass många av så den andra trion hoppade fram till mej och vi kunde resa några timmar bredvid varandra i alla fall.

Lite över 9 packade vi ut grejerna hemma i Karlshamn, jag och Angelica var lite halvfundersamma på att gå ut, men när jag och Emma väl hade satt oss i köket och packat upp alla grejer orkade vi helt enkelt inte. Vi blev sittande där i ett bra tag och bara prata.

På båten :)
sdf

Mycket fattigare men också mycket rikare ^^vs


// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Emma

I'M LÖVING IT!

2011-02-13 @ 20:37:16
URL: http://chippers.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0