Tränat Sofies häst

Roxett fick vila idag eftersom hon blev vaccinerad innan idag så istället följde jag med Sofie för att ta en dust med Sunny igen. Idag märktes det verkligen skillnad på henne! Redan i stallgången var hon bättre, innan gick hon fram och tillbaka, skrapade med hovarna och buffade med huvudet. Men så fort hon tar minsta lilla steg framåt har jag lugnt och sansat backat yillbaka henne vilket tydligen har gett resultat. Idag stog hon jätte lugnt och snällt och bara tittade nyfiket på vad vi gjorde. Fortfarande lite buffig men betydligt bättre.
På ridbanan fortsatte jag med tömkörning på volt och gud så fin hon var idag! Hon har fortfarande lite svårt att hålla sig på en rund volt men det har blivit mycket, mycket bättre. Även formen, visst det är ingen Briar form men det kan man inte heller kräva av en 15 (tror jag hon är) åring som inte har blivit tränad "riktigt" på flera år. Men däremot jobbade hon väldigt bra i en lite lägre form utan att bli lång och framtung. Traven var riktigt, riktigt fin. Provade även lite galopp i ena varvet och blev väldigt förvånad, i ridningen har hon fått gå i en lång, slängig och framtung galopp därför trodde jag inte hon skulle palla samlingen som krävs men det gjorde hon. Virseligen bara något varv men ändå, jag var nöjd i alla fall :)
Sen fick även Sofie prova lite, haha vilket jobb hon hade med att hålla koll på båda tömmarna, akta sej för alla vattenpölar och samtidigt få hästen att gå på en rund volt. Men med lite träning så ska nog även hon lära sig "Tömlering" som hon kallade det Haha

Så stor Hiss till monstret Sunny! ;)

Aja nu kom Emma precis hem så nu ska vi snart ut och gå en liten runda :)


// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0